15 octombrie 2015

Slujbaș în școala suedeză - 3

Azi o să vă povestesc care-i starea fashion-ului în școala în care muncesc. Ceva, ceva am mai sesizat eu prin alte insituții de învățământ suedez prin care m-am preumblat în ultimii 5 ani. Profesorii, inclusivi cei universitari, vin în clasă cu blugi, tatuaje, piercinguri și lungimi de păr neregulamentare pe vremea mea. Rar am văzut rochii de cocktail, taioare, pantofi cu toc de 10 cm și costume cu cravată ca în școlile românești. Profesoarele nu merg la coafor în fiecare săptămână și, chiar dacă au unghiile lăcuite, poartă adidași și geacă sport. Nu vezi cocuri, coafuri tapate sau machiaj de seară. Există și o explicație: cadrele didactice sunt și supraveghetorii copiilor pe timpul pauzei, în curtea școlii. Îmi imaginez cât de plăcut e să te afunzi cu tocurile în groapa de nisip. Apoi suedezii nu sunt chiar fruncea eleganței, oricât s-ar vrea ei de avangardiști. În plus, se îmbracă mult în negru și monoton.
Elevii par a se îmbrăca toți de la casa de modă H&M. Se mai și bucură dacă, din întâmplare, se nimeresc sa poarte același tricou. Ăstora le arde de uniformă. 
In sala de clasă elevii nu au voie cu pantofi, așa că stau în șosete, cu excepția atelierelor și a sălii de sport. 
Mai povestesc și altădată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: