11 octombrie 2015

Loteria bonurilor fiscale

Nu te uiți că e frigiderul gol?, a zis Tina Cumva. Da, așa a zis, că era dimineață și pleca la spectacol și n-avea timp să meargă la piață. E gol de yrei zile, a mai zis, și tu arzi gazul la Călimară cu Aida. Așa că, mai zice, du-te la piață, ia pătrunjel, mărar și alte alea. Știi tu!!! Apoi, din ușă: Și să ceri bon fiscal, ca să participăm și noi la loteria lor, ca toată lumea. Întotdeauna ai fost altfel decât toată lumea, îmi reproșează, ce, ne stricau și nouă zece lei de la loterie?

Și, pac, la noi, la piața Progresul, pe Giurgiului. Iau mărar de zece lei. Nu-mi dă nimeni niciun bon. De cincizeci de lei pătrunjel. Nimic. Morcovi, țelină, salată. Țăranca de la salată, îmi zice: Dta trebuie să dai bon fiscal, nu io. Că nu io umblu cu bani, ci dta. Zic: Să scoatem legea să vedem ce spune. Țăranca scoate legea: Bonul fiscal, chitanța adică trebuie să fie la purtător. Păi, și nu dta ești purtătorul? Mă înconjuraseră șaizeci de țărani, așa că am hotărât că io sunt purtătorul și m-am cărat mai departe.

Intru la Priceputu măcelărie, mezelărie, brânzeturi. Iau o tonă de carne, două de brânză, opt de unt, și un parizer, că a zis Tina Cumva: Poate vin la noi refugiații și s-avem, că ne decontează Dragnea că tot e Congres PSD. Asta cu Dragnea n-o pricepusem, dar nu mi-a dat nimeni niciun bon. Asta dacă plătești la vânzător, cum face toată lumea. Dacă vrei să iei de un leu o găină sau altceva, vânzătoarea te trimite la casă. Casa îți face bon de un leu. Cu bonul ăla participi la loteria fiscală. Așa ceva.

Răsturnăm în mașină cumpărăturile, bonul fiscal de un leu și mergem să bem o bere tot în piață. Comandăm șase litri. Niciun bon nu vedem. Păi, zice chelnerița, dta trebuie să ai bon și să-l eliberezi, pentru că ești purtătorul, adică dta ai banii, nu io. Și o chiamă pe țăranca cu legea. După țărancă a apărut toată omenirea din piață. Aveau la ei topoare, coase, săpăligi. Unul chiar o pancartă pe care scria Trăiască Răscoala din 1907.

Am luat-o la fugă. Am cotit-o la stânga, la dreapta, ei după mine. Am luat-o pe Calea Victoriei, ei pam, pam după mine. Acum sunt pe fundul lacului Fundeni, nu respir ca să nu fac valuri și citesc o carte despre Evaziunea Fiscală și despre cum se dau bonuri în piețe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: