31 mai 2020

Cină tristă cu Belgrad la Bulbucata


Foto, Tina Cumva

Ioana se pregătise temeinic. Închisese minele, irigase toată Bulbucata, făcuse un pod până la Teişor, asfaltase până la Clejani, făcuse ciorbă de curcan, ceva alb cu sparanghel şi măciulii de chibrite foarte gustoase, antreuri cu ciocolată, sare, pepeni şi peşti mici de la Napoleon care n-a ieşit toată pandemia din Neajlov, spanac cu limbă de lemn, cu limbă de vită şi cu limbă de urs adusă de valurile Neajlovului de la Dunăre, mai deschisese şi-un vin, şi-o ţuică şi-o palincă şi noi ne-am aşezat care cum am putut pe lângă masa plină.


Dacă a înţeles despre ce este vorba, Ioana a atacat prima: băi, Belgrad, nu-ţi dau nicio palmă de teren, poţi să ai tu toate fondurile europene din lume, terenul meu este pentru bătăi cu perne, cultură şi strugurii sunt de băut. Eşti un animal drăguţ, dar nepregătit pentru întreprinderile mele. Poţi tu să dansezi Pas cu Pas? Poţi tu să te speli pe mâini şi să păstrezi distanţa socială? Pardon aia fizică. Că p-aia socială a numit-o corect Bahmuţeanca când a fost întrebată de ce l-a luat pe Prigoană de bărbat. Ştii ce-a răspuns? Nu. Păi, mai bine luam un milionar de bărbat, ca să mă distanţez social decât să mor de foame. Şi p-ormă, Belgrad, dragă, uite şi tu ce grădină am. Se merită să pută aici a aeronave cu miei, a tractoare cu brânză, a meditaţii la fizică? Nu, cred că nu, îţi spun io. Aici, pe terenul meu punem piesa domnului Denis Ciuleandra Galbenă Cuibuşor de Nebunii, o operă cu solişti din Clejani, Vadu Lat şi Obedeni. Ce ştii tu? Cultura e pentru lupi deştepţi, pentru tine adică, dacă nu ai fi atât de prost vizionar cu mioarele tale. Nu mănânci nimic? Am pastramă de şoarece. Ce voi în pădure mâncaţi numai tort de vişine? Uite, am şi struguri confiaţi cu oase de cerb, o delicatesă trimisă de Lupeasca, metresa lui Carol. Hai, nu plânge. Ia-ţi mioarele şi fă trafic cu ele. Toţi vor prospături. Şi Stalin, şi Clinton, chiar Trump. Ca să nu mai zic de Ion Iliescu sau Arafat. Ioana s-a sculat şi s-a dus să cânte la acordeon, semn că masa se terminase.


Ne-am cărat şi noi. Belgrad s-a aşezat şi el pe terasa noastră pentru concluzii. A zis: Dacă închide minele Ioana e nasol.

d.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: