02 mai 2020

JURNALUL statului în casă, ziua 40


Foto, arhiva personală

FLASH-uri, 2 Mai 1970. Petrecere la Toca în dr Felix. Ceva vodcă, vin, țuică, șampanie, salam de vară, boeuf fără nicio ocazie. Așa. Era deja miezul nopții și Toca a zis: hai la 2 Mai! E acceleratul de noapte, la cinci e în Mangalia. Ne-am urcat în tren cinci oameni: Toca, Valeria, io, Cristina și Dan Peligrad. În gară la Mangalia era o birjă. Ducea lumea la 2 Mai peste podul de lângă Siemmens. Ne-am bătut cu niște unii cu copii și-am luat noi birja. Era mai sănătos, trenul ne consumase aproape toată băutura. Ne-am lăsat bagajele la Mița, era puțin după șase dimineața, bună ziua, bună dimineața, bine ați venit, vișinul arată bine și am șters-o în sat să aflăm noutăți. Știam că ne așteaptă Jorj Voicu.


Lângă Dobrogeanu, gard în gard stăteau Nina Cassian și Jorj Voicu, actorul de la Giulești. Jorj ne aștepta sprijinit de-o ulucă. Treceau, spre muncă, săteni pe bicicletă. Neața, neața!!! Ați auzit, își începu Jorj știrile? Coanei Leana i-a crăpat lindicul de necaz că n-are dulapul plin de Rexona, pur și simplu n-a mai primit de la ștoarfele alea cum le spune, și o să-i crape și pizda în patru dacă nu află de la Pacepa unde-i fiică-sa, Dana, că știu că vine mâine-n coace și va sta pe strada școlii. Da’ ce spui, dragă, că hoașca dracului, i-a zis lui nea’ Nicu că are poze cu Ștefan Andrei când o fute pe nevastă-sa, Violeta, totul clar cu cerceafuri boțite și cu securiști fără pantaloni. Știrile lui Jorj continuau în stilul ăsta, până apărea Nina Cassian. Răvășită. Mahmură. Azi, zice, am să-l pun pa Vania să facă nudism. L-ați văzut? Jorj: aaaaiiii, ce mătărângă are, Nina, unde l-ai găsit?


Pe seară, la gazdă, am aflat că bairamul de noapte era în casa fără gard. Era la stradă, unde acum e o farmacie. Cânta ceva Beatles, Polnareff, Dutronq, Animals, Rolling, Velvet, muzica vremii. Dansăm prin păpușoi. La miezul nopții au apărut Andrei Finți și Leni Albu. Nuni Anestin, care era cu mine, s-a supărat. Leni Albu părea a fi gagica lui. L-a luat pe Finți și l-a aruncat în fântână iar pe Leni a târât-o în camera lui unde i-a tras o mamă de bătaie. Așa era Nuni. Nimeni n-a intervenit. Bairamul a continuat până dimineață.


Halim niscaiva pește adus de Țucu Parhon și povestim de drepturile și libertățile pe care le avem. N-avem. Se pune chiar problema, zice Tudor Mărăscu, dacă vom mai putea veni la 2 Mai sau Vamă, că face ăsta port la Mangalia. Și ca să venim aici va trebui să ocolim prin Limanu, vreo doișpe kilometri. Nici pe plajă n-o să se mai poată. Facem zece minute de la Siemmens până la Mița. Vom vedea, da’ nu-i bine. Hai, mai bine, să facem un bairam în pijamale. Așa am făcut, numai că multă lume ne-având pijamale a venit la curu’ gol. Mița ne-a făcut un oloi de paste. Dana Dogaru amfitrion. A fost un succes. Rock toată noaptea.

Ca să te duci la focul de pe plajă, treceai întâi pe la Nicu Vladimir. Pe strada școlii. Niște trepte de beton. Nicu zicea ceva mișto cu lupii mă-nconjoară și de acolo te duceai la Mimi Caragiu căreia Toma Caragiu îi adusese un pian. Într-o curte, la casa pictată cum îi spuneam, un pian. Erau și câțiva franțuji cu Mimi, stăteau pe aceeași verandă. Aduseseră discuri, vinil. M-am uitat printre ele cu Mărăscu. Pentru că le-am considerat a fi ale noastre, le-am luat și le-am făcut dispărute. Le-am îngropat pe plajă în fața școlii cu gândul să le luăm a doua zi spre București. Nu le-am mai găsit niciodată.


Succesul gimnasticii românești din 1976, Olimpiada de la Montreal, a fost răsplătit de Federația Română cu un sejur la 2 Mai pentru toate fetele lotului. Nu tu Coasta de Azur, nu tu Acapulco sau Las Vegas. Beam seară de seară cu Nadia Comăneci la Dobrogean. Povești. Râdeam, că unele erau porcoase rău. Ne ziceam: uite, niște fete de zece ani umblate prin lume. Spre finalul serii se făcea liniște.


Apărea cu toată gașca Nina Cassian. Începea o băută grea. Apoi, Nina se suia pe masă și recita poezii. N-avea chiloți și mulți nu ascultau nicio strofă.

D






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: