30 mai 2020

Cu Belgrad la Bulbucata


Foto, Tina Cumva

Belgrad este un lup foarte arătos, foto. Inteligent, cercetător în viaţa oilor din toată ţara, membru al unei academii celebre, nu ne-a spus, vorbitor de cinci limbi străine. Vine adesea la noi pe terasă. Ca aseară. A zis: ciorba de miel e foarte bună. Mă mir. Aşa e Belgrad, se miră de orice, degeaba îi spun că ciorba e făcută de doamna Tina Cumva, el tot a rămas mirat până am ieşit pe poartă. A mai zis: să nu puneţi mult zahăr, pentru că virusul ăsta, 19, atacă lucruirile dulci şi albastre, mă mir că ţi-ai permis, Denis, să-ţi faci părul albastru. Uite de ce am venit.


Stăteam cu doamna Tina Cumva lejer la un pahar de vin. Paranteză: de fapt doamna Tina nu stătea lejer, exersa celebrul pas cu paleţi. Nu i-am spus lui Belgrad că avem vin în pahare că să nu se mire profund. Aşa era el. Ne-a spus odată că în toate pădurile în care a umblat s-a mirat de multa prostie care este în capul vînătorilor, a primarilor şi a vânatului. A mai zis: am nevoie de 30.000 de euro, trei zeci de mii, ca să fac o crescătorie de miei pentru lupii defavorizaţi. Pe lângă bani, îmi trebuie şi un teren de vreo şapte mii de mp ca să fac locuinţe, băi, şcoli pentru ovinele mele. Iau şi fonduri europene, staţi liniştiţi, cu banii ăia mă apuc de măşti pentru mioare, că dacă au masca pe ochi e mai uşor pentru mine. Planul e fezabil, nu vă miraţi. N-am făcut-o nici eu. Vă pot demonstra pe calculator că în cinci ani vom avea mioare de plătit datoria României, de salvat grupul Renault şi de făcut locuri de baie pe Neajlov că nu sunt acum şi oile au blana sârmoasă. A tăcut. Şi-a aprins o ţigară verde, canabis ceva, a râgâit că băuse cola, şi-a azvârlit un picior după gât, s-a scărpinat şi a prins a se uita la noi. Să simtă dacă-i dăm dreptate, să ghicească dacă-i dăm banii. Tina Cumva, verde toată, a zis: Ioana Crăciunescu are tot ce-ţi trebuie. La Bulbucata. Păi, hai la ea, a zis Belgrad şi a luat ciorba de miel sub braţ ca să avem ce mânca pe drum.


Ioana ne aştepta cu masa pusă, foto. Ne-am pupat. A apărut şi Rodica, ne-am pupat. Au apărut Doina cu Florin, iar ne-am pupat, Belgrad a vrut să halească un câine şi uite-aşa ne-am aşezat la masă.

Va urma, D.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: