19 ianuarie 2022

UN WC NUMIT DORINȚĂ

Colegii de la birou s-au prins încă de anul trecut că de ziua mea îmi doresc cadou un wc în fundul curții iar nu fularele, cămășile strâmbe și pălăriile demodate cu care m-au obișnuit. Anu’ ăsta, adică ieri, mi l-au adus. Mi-au adus un wc în fundul curții pe care să-l pot folosi. La birou evident că acasă am unul în spatele blocului. Mi l-au adus în două cutii imense. Într-una era wc-ul propriuzis, cu ladă babană, capac, și gaură de 60 cm ca să poată încăpea mai multă lume odată. În cealaltă era o fosă imensă mare cam cât biroul de la contabilitate unde lucrau mai multe gagici îmbrăcate în verde. Asamblat, wc-ul meu din fundul curții era mai mare decât cele două etaje ale instituției noastre care se ocupă cu clima din jurul wc-urilor din fundul curții. Am încercat să-i micșorăm fosa că și așa ele vor fi interzise curând datorită poluării cu ce scoatem noi din intestine. Dar n-a mers. Fosa obtura vederea la mare a biroului de temometre care arătau temperatura globului pământesc. De exemplu, la Amsterdam erau două grade. Ca să n-o lungesc, am pus fosa într-o parcare, șoferii urmând să-și țină mașinile în sacoșele de kaufland. Lada pe care te așezi am pus-o la mine în birou și de atunci au început toate necazurile. Femeile din institut n-aveau, de exemplu, cuier în care să-și agațe rochiile, fustele și nici hârtie igienică cu miros de mușețel iar bărbații n-aveau ziarele care le trebuiau pe post de hârtie igienică. Nu era apă. Nu erau televizoare. Stăteai în cabină ca un prost. Doar un radio amărât cu scala pe RRA de unde aflai muzica anilor 60 cu Helena Vodrașcova și știri cu vaccinații. N-aveai lumină. Dacă făceai ore suplimentare și te apuca noaptea la birou îți făceau nevoile pe un scaun cu rotile că te puteai mișca în ritmurile Helenei aia de care-am mai spus. Încet, încet un miros neplăcut a umplut institutul. Ne-am dat seama că fosa nu se umplea niciodată. Trebuia să apelăm la intervenția lui Nicolae Ciucă, prim ministrul nostru. I-am scris. Ne-a trimis o fotografie din alea din presă motivând că este ocupat cu interzicerea focului cu lemne și a foselor din mediul rural. Ne-am dat seama atunci că totul se va rezolva de la sine și că numai așa țara noastră va deveni mai curată în fundul curții.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: