13 ianuarie 2022

LUPTA CU CLIMA CONTINUĂ CU ÎNVERȘUNARE

Criminalul în serie Pompa, domnul Pic Pompa, cu care am stat deunăzi de vorbă la Turnul din Giurgiu, ne-a povestit câte ceva din uluitoarea sa carieră: M-am trezit singur pe culoarele maternității Giulești și aveam în sânge, adică nu vedeam decât moarte de om. Dar nu puteam începe cu moașa, nici cu medicul căruia i-am dat două mii ca să mă nască așa că am scos pistolul și m-am dus în balconul incubatorului și am tras într-un roi de albine. N-am făcut bine pentru că am aflat că albinele mișcă viața de pe planetă, adică o albină merge în pădure, întâlnește un urs, se culcă cu el, ursul întâlnește un lup, se culcă cu el, lupul o oaie și tot așa până când viața merge de colo colo adică nu stă locului cum e normal. În liceu am vrut să omor o tipă, colegă de bancă, dar era atât de înaltă că n-ajungea glonțul la ea, foto aia din stânga. Îmi și plăcea tare mult, așa că ne-am dus la film. Unul cu Margareta Pâslaru, în care solista cânta ceva de pe alte meleaguri, adică o melodie care nu era de la muzică și am vrut s-o omor. Domnul Pic Pompa făcu o pauză. Atât cât să auzim murmurul elevilor aflați acolo la o cafea sau ceva. Nu vorbeau despre gagici, despre fotbal, despre ei, despre școală, despre cafteala cuiva, despre părinți, despre cum s-ar culca cu chelnerița, despre cum bate vântul, despre cum ar șterge-o cu toții la București la un concert Florin Salam, nu. Ei vorbea despre schimbările climatice de pe glob care afectau probabil și clima orașului lor. Chiar și cursul Dunării. Erau cu toții pătrunși de Comisia lui Iohannis pe tema asta. Unul din elevi, un țigan cu privirea pădure, păr blond și perciuni albi, s-a ridicat și a venit la masa noastră. Se uita insistent la mitraliera prietenului meu criminalul în serie Pic Pompa. A cerut-o împrumut. Gloanțe avea el. L-am întrebat care-i treaba, la ce-i trebuie. Ne-a zis: Vreau să lupt împotriva schimbării climatice de la mine din curte, că avem mult vite și miroase urât. Împușc toate caprele, mitraliez găinile, ucid toți puricii. Domnul Pic Pompa, criminalul în serie, i-a spus să nu ucidă și albinele că ele mișcă viața pe pământ. Fac clima mai bună. Ele se duc în pădure, se culcă cu ursul, ursul cu lupul, lupul cu veverița, veverița vede o muscă și hop amândouă la elev în curte și se pun pe fecundat. La auzul cuvântului fecundat, elevul a tresărit, a luat mitraliera și dus a fost. Am mai auzit de el doar atunci când Iohannis ne-a spus că lupta cu clima nu s-a terminat. Că e dură. Sau cam așa ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: