06 ianuarie 2022

CINE N-ARE BĂTRÂNI SĂ-ȘI CUMPERE

Dacă tot nu mergem la școală mama îmi spune mie și soră-mii, reluând o discuție mai veche în care era vorba că cine n-are bătrâni să-și cumpere, că să ne ducem la târg să ne cumpărăm bătrâni. Duminica asta care a trecut. Ne-a dat și câte opt lei de căciulă și ne-a spus că cine vine acasă cu cel mai mișto bătrân o va avea pe vecina noastră de nevastă care are cinci ani. Și jumate din împărăție care la vecina noastră însemna o amărâtă de Dacie Logan veche de cinșpe ani. Mă rog. Am plecat amândoi de dimineață la Târgul de Babalâci din Colentina pe marginea lacului. Cine nu era cumpărat era azvârlit în apele murdare în care se spălau covoare și mașini ca luptă pentru protejarea mediului. Erau niște tejghele așa nu prea înalte pe care erau înșirați toți bătrânii de vânzare din București. Ba erau și din provincie că pe unele tejghele scria când Argeș când Constanța când Cluj și așa. Eu m-am oprit în dreptul unui bătrân din lemn de fag cu turban și cam colorat, foto. Era înalt cu perciuni și barbă și auzea bine că l-am întrebat dacă a văzut Casa Gucci că eu nu voiam un moș prost necinefil. Ne-am dus amândoi după aia la o cafea în intersecție acolo. El a băut și-un litru de vin, a mâncat și un kil de jumări de gâscă și cam atât că atât îmi permiteam de ăia opt lei. Avusese o viață aventuroasă: Luptase în Vietnam, în Congo, cucerise Everestul și avusese șaisprezece neveste. Cu aia de la noi din bloc vecina noastră șaptesprezece. După ce a mâncat bine de tot a început să cânte. Cât era el din lemn de fag se unduia ca o nuia pe baltă și făcea valuri care se propagau până în stația lui 21 care ducea lumea la slujbe. Eram bucuros. Găsisem bătrânul care îmi lipsea. Am făcut actele și l-am dus acasă. Mama dac’-a văzut că e de fag adică din esență tare l-a pus de decor lângă frigider. Dar noaptea când mama se odihnea sau nu-ș ce făcea moșul se ducea la vecina de cinci ani. Azi așa mâine așa. A urmat nuntă mare pe hol acolo cu cozonac și friptane și au făcut nouă copii care mai de care. Apoi au divorțat și babalâcul s-a întors la târg ca să înceapă o viață nouă. Așa a fost, el voia să înceapă o viață nouă cred că alături de soră-mea dacă mai țin bine minte. Îmi aduc aminte și vă spun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: