11 octombrie 2021
COVIDUL A DEZVELIT ROMÂNIA REALĂ: INCULTĂ, NESPĂLATĂ, CONSPIRAȚIONISTĂ, O ȚARĂ DE LUMEA A TREIA, preluare din Râmnicu Vâlcea Week
Totul a început în anii ’90. Nu vreau să pătrund mai departe în timp, în istoria noastră medieval târzie, ci mă refer strict la șansa de a schimba ceva imediat după revoluția din ’89.
Din păcate, noi nu am schimbat nimic, ci am făcut un upgrade al prostiei, atunci am pus bombele cu ceas care au explodat masiv 30 de ani mai târziu. A fost nevoie de o pandemie globală ca să obţinem radiografia unei societăți tribale, analfabetă funcțional şi plină de impostori. Este cutremurător să privești harta reală a acestei Românii. Mai grav este că o privesc și ceilalți. Este ca și cum cineva intră la tine în curte și filmează dezastrul global cu care te confrunţi.
În 1990, România a început marea ipocrizie: a iniţiat creionarea unui model de societate post-comunistă extrem de toxică, cu o mediocrizare dusă până la extrem.
Cum? Foarte simplu! Prin politizarea statului și prin corupție. Prin infiltrarea în structurile statului a loialiștilor politici și prin intrarea masivă în învățământ a profesorilor care au luat sub nota 7 la titularizare. Când profesori de 2 și 3 şi învăţători fără calificare au început să pătrundă în educație. Când în aparatul statului s-a intrat pe bază de carnet, pe bază de corupere, de șpagă.
A fost precum otrava care este strecurată într-un organism care se dezvoltă. Sau ca şi cum ai pune nisip, fără ciment, la fundaţia unei case.
Educația otrăvită din ce în ce mai mult de şi cu profesori mediocri, suplinitori, necalificați a fost o crimă totală. ”Lasă dom’le, să mănânce și el o pâine, și așa nu e un salariu cine știe ce!”
Simultan, au apărut fabricile de diplome: o explozie de universități private, menite doar să ia bani, nu să facă performanță, gata să culeagă pe cei picați la stat (unde nu erau locuri cu taxă). Toate acestea au pus bazele mediocrizării societății.
Să facem un calcul. Începând cu anii ’90, câte generații au trecut prin școală până în prezent? Prin mâna acestor impostori, mulţi chiar analfabeți funcțional? Cifrele sunt amețitoare. (Eu, personal, mi-am mutat copilul din clasa I, din prima zi de școală, când am auzit-o pe învățătoare spunând ”elevii să AIVĂ un caiet mâine la ei”).
Plastic spus, materia primă ajunsă pe mâinile acestor primi modelatori avea toate șansele din lume să devină rebut.
În 30 de ani, societatea românească s-a umplut cu rebuturi. Neșansa lor, a elevilor și a adulților de mai târziu! În 1991, când Cristoiu a debitat știrea cu găina care a născut pui vii, 90% dintre români au râs de această gogomănie. Azi, tare mi-e teamă că 70% dintre români ar lua-o în mod serios.
Avem, aşadar, aceste bombe puse la temelia societății. La educație. Ulterior, vine marea reformă pe sistem Bologna (unde copiem forma, și nu fondul), care aduce o catastrofă în sistemul universitar.
Din școlile pervertite au ieșit, în 30 de ani, generații. Generații deja virusate, care s-au împrăștiat peste tot – în politică, în administrație, în educație, în sănătate, în presă. Au umplut toate spațiile cu acești oameni bolnavi. Citeam, în fiecare an, știrile despre testele PISA, cu 40-50% analfabeţi funcțional, dar nimeni nu lua în seamă aceste rezultate. Unde s-au dus acești analfabeți funcțional când au devenit adulți? Că doar nu s-au evaporat!
Peste tot și mai ales în lumea publică, a statului, a decidenților. Oameni învățați cu șmecheria, cu oportunisumul, cu șpaga, cu oportunismul. Deprofesionalizare completă. De ce nu facem autostrăzi? De ce nu luăm fonduri europene? D-aia. Pentru că acolo, decidenții noștri sunt ei, absolvenții acestui învățământ pervertit. Analfabeții funcțional din anii 2000, demonstraţi de testele PISA! Sau credeți că au plecat să lucreze în construcții în Italia?
Nu, mare parte sunt în domenii cheie ale statului, ale partidelor politice, în educație. Acolo sunt. Aceștia au devenit promotorii, la rândul lor, ai mediocrităţii și mai accentuate, și mai grave a societății.
Este halucinant, știu, să spui azi că peste 60% dintre români sunt dezastru național și mondial. Sunt produşii acestei societăți, fără educație școlară serioasă, fără educație civică, fără educație sanitară.
Pandemia de Covid nu a făcut decât să ne arate că nivelul nostru civic și intelectual este lângă Mexic, Vietnam sau lângă Rusia. Pandemia ne arată că nu avem mare lucru în comun cu Europa civilizată. Suntem pe ultimele locuri de civilizație, pentru că suntem produșii unei societăți care a pornit-o greșit din 1990 încoace.
Adepți ai teoriei conspiraționiste, oameni care cred ”Ilogicitatea sterilității pe trei generații” a lui Șoșoacă – care, oricărui om cu umor și cu inteligență, i-ar provoca râsul. Și nu sunt doar în lumea de jos, sunt la toate palierele; 50% dintre profesorii din România sunt mediocri și analfabeți funcțional, care propagă și promovează senilizarea acestei societăți.
România de azi, despuiată de haine, arată înfiorător, plină de comorbidități, fără igienă, incultă, analfabetă, conspiraționistă, mediocră și agresivă. A fost de ajuns o pandemie să ne arate că împăratul este gol. Sincer, nici eu nu aș fi crezut asta până acum, nu aș fi prezis aceste cifre.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Lăsați răspuns aici: