24 mai 2022

ULUITOAREA ÎNTÂMPLARE A DOAMNEI N

Doamna N, în imagine, de profesie șef secție geamuri la Auto McLarren, Anglia, de fel dintr-un sat de pe lângă Tușnad, a dar buzna la noi în redacția Călimării cu Cerneală, toată plânsă, toată un pachet de nervi, toată o isterie verzuie ca un aragaz, s-a aruncat pe o canapea, avem noi o canapea de piele sub geamul care dă spre Dâmbovița și ne-a spus cu sughițuri: ‘’Dacă află unchiul meu Tom ce-am făcut mă împușcă. Dacă află mama mă spânzură. Dacă, din întâmplare, află vărul meu ce mi s-a întâmplat îmi dă cu un topor în cap. Dacă pățania mea trece în vreun ziar de scandal din Europa, mă dă afară de la slujbă. Dacă află Cristian Mungiu ce durere am în suflet, face degrabă un film cu care ia premiul la Berlin și am pus-o, că nu vreau să se știe. Dacă nenorocirea se află în casa bunică-mii Tania, bunicul Petre e-n stare să-mi ia capul cu toporul. Să mă arunce în fântână. Să mă dea la urși. Să mă jupoaie de piele. Să mă spună lui Boris Johnson ca să mă dea afară din Iukei, așa se spune Iukei’’. Mai avea puțin și-și smulgea hainele. Mai avea puțin și se arunca pe fereastră. Mai avea puțin și-și lua viața în biroul nostru și nu era bine. Am încercat timid, ca să nu-și smulgă părul: Dar ce s-a întâmplat? Printre lacrimile-i șuvoi, a mai zis: ‘’Alaltăieri când am ieșit jos la bar să beau o vodcă, m-a gățat un tip. L-am dus la mine. După ce-a plecat, am născut un băiat negru cu ochi albaștri’’. Hohotea. Dinții i se clătinau cu zgomot. Părul începuse să-i cadă. Ca s-o liniștească, Aida i-a spus: ’’Și noi suntem în aceeași situație. Eu am un băiat negru cu ochii roșii iar Denis unul tot negru cu ochii albi. Cu același individ ca și tine’’. S-a calmat. A dat un telefon și a vorbit în germană. Apoi altul și a vorbit în thailandeza veche. A trimis-o pe Aida la plimbare și m-a invitat la barul de jos să bem o vodcă. M-am dus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: