29 noiembrie 2016

Ali Baba și cei 40 de hoți

Palatul lui Alibaba se vede de departe. Construit din BCA contrastează puternic cu verdele câmpiei. Unde mai pui că la nici 200 de metri de zidurile lui se află o pădure colosală în care picior de om n-a îndrăznit să se aventureze. Drumul până la palat traversează şi câteva dealuri. Când eşti în vârful lor vezi palatul, când nu, nu. Altfel, drumul este curat şi pustiu. Teroarea instaurată de Ali Baba şi cei 40 de hoţi ai săi au făcut ca prin preajma să nu se încumete nimeni. E liniste, e frumos, o codobatură strânge recolta. Deşi în amiaza mare, Ali Baba doarme în amiaza mare.

Primul hoţ: Mi-a tăiat 40% din salariu….
Al 2-lea hoţ: De bou ce eşti… Te-au pârât că n-aduci tot ce furi…..
Al 3-lea hoţ: Vorbiţi mai încet….
Al 4-lea hoţ: Tâmpit vestiar… În dulapurile astea n-ai loc de nimic…..
Al 5-lea hoţ: Bă, da’ dacă am face grevă? Ca bugetarii ăştia de la teve…
Al 6-lea hoţ: Păi, tot la televizor dă şi cutremurul din Sumatra…Ă? Facem şi noi ca el?
Al 7-lea hoţ: Vorbiţi mai încet….
Al 8-lea hoţ: Trebuie furat mai mult acum la început de secol, că tot se duce omenirea de râpă, măcar noi să scăpăm şi să avem dracului din ce trăi…
Al 9-lea hoţ: Şi ce facem cu banii? După ce-i împărţim între noi, ne cumpărăm unii de la alţii produse, ţoale, femei?
Al 10-lea hoţ: Ai dreptate cu femeile…. Trebuie să ne apucăm să furăm câteva….
Al 11-lea hoţ: Vorbiţi mai tare, de aici din fundul vestiarului n-aud nimic…..
Al 12-lea hoţ: Vorbiţi mai încet….
Al 13- lea hoţ: ….Femei…Ce-aţi uitat? Ultima pe care am împărţit-o ne-a luat-o Ali Baba, nici n-am apucat s-o……
Al 14-lea hoţ: Câte fuste avea pe ea… Una indiană, una franţuzească, una nemţească ….
Al 15-lea hoţ: Păi, erau trei, boule… Trei femei….
Al 16-lea hoţ: Voi chiar credeţi că omenirea se duce de râpă?
Al 17-lea hoţ: Vorbiţi mai încet, să nu se scoale Ali Baba….
Al 18-lea hoţ: Problema e că nici planeta, adică omenirea nu mai vrea….
Al 19-lea hoţ: Şi nici ăştia din Carpaţi nu mai vrea…. Guvernul care se schimbă, nu schimbă de fapt nimic… Începutul de secol nu le este favorabil….
Al 20-lea hoţ: Vorbiţi mai încet, să nu se scoale Ali….
Al 21-lea hoţ: Vorbiţi mai tare, de aici, din fundul vestiarului nu se aude nimic….

Vorbăria continua. Hoţii s-au lepădat de hainele de lucru şi acum intră cu toţii în sala de duşuri. Îi puteam privi liniştit pe fereastră. Însă stropii duşurilor mă udaseră tot. M-am depărtat. Mai aveau de vorbit înca 20, dar dialogul lor n-avea nicio ţintă, nu-mi spunea nimic. Mi-era greu să înţeleg ce vor aceşti hoţi vestiţi. M-am oprit în spatele unui tufiş. Am scos un prosop şi m-am şters pe cap. Cu altul m-am şters pe picioare. Am vrut să mai scot unul să ma şterg pe corp. Dar dispăruse. De-asta mi se păruse cunoscut prosopul pe care hoţul numărul 26 îl avea în jurul taliei.
Am ridicat privirea spre palat. Deşi pe o pajiste se bălega un cal, deşi ciorchinii de struguri aveau toate boabele lipsă, Ali Baba dormea în continuare. De amiază.

Din volumul în curs de apariție Japonezul Albastru ediția a III de Denis Dinulescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: