06 mai 2023

VINERI de la 6 și 9, premieră ARCUB, 28 aprilie 2023

La început au fost niște amintiri. Mircea, Mircea Cornișteanu, zicea ‘’bă, Denis, mai ții minte când alergam cu cireșele în păr și toate gagicile erau ochi pe mine’’? Nu țineam minte, dar aprobam. Apoi eu: ‘’da’ tu ții minte, Mircea, când am căzut eu din corcoduș și toate gagicile și-au întors ochii de la tine spre mine’’? Nici el nu ținea minte. Erau ani de-atunci. Râdeam pe marginea piscinei, un câine, un un pepene verde, și mai și tăceam din când în când. Apoi, am trecut la lucruri, amintiri mai serioase. Mai ții minte, am zis amândoi deodată de ni s-a clătinat berea-n pahare, mai ții minte Nocturnele lui Miriam Răducanu? Era un divertisment profesionist cum nu prea credeai să vezi în anii 70 în țara noastră.
Cu Mircea Crişan, Gigi Căciuleanu, Miriam Răducanu, Anda Călugăreanu, Virgil Ogăşanu, Cătălin Ilea, Ovid Teodorescu şi alţii, spectacol care se constituia într-un excelent divertisment pentru adulţi, şi căruia teatrul aflat vizavi, Tănase, nu-i putea face concurenţă, întrucât targetul spectacolului de la Ţăndărică era situat la nivelul unui public dornic de a evada din „divertismentul” practicat în epocă la Sala Palatului, care purta nume ameţitoare precum „Cu mască şi fără mască”, „Lie, Ciocârlie” sau „Cântarea României, faza pe judeţe”. Da. Țineam minte amândoi. Ce-ar fi să reluăm? Din 1970 până acum, 2023, au apărut alți actori, alți muzicieni, alți iluzioniști, alți balerini.
Mișto cu toții. Buni. Cu ei putem face un divertisment de calitate cu care să combatem manelele, șușele, prostiile intitulate ‘’zilele orașului’’ și așa mai departe. Cerasela, gazda noastră, ne-a făcut griș cu lapte și ne-am apucat să dăm telefoane.
Să vedem dacă interesează pe cineva. Am sunat la Radu Gheorghe, Mihai Bisericanu, Adina Cezar, Andrei Teașcă, Mircea Dinescu, Adrian Cioroianu, Emilia Popescu, Nicu Alifantis. Le-am zis: ’’bă, cutare, cutare, odată pe lună, ultima vinere, și două spectacole în aceeași zi’’. Da, așa le-am zis. Fiecare cu textul lui. Apoi, Mircea a închegat un spectacol cu care ne-am dus la ARCUB. I-am zis și Mihaelei, Mihaela Păun, șefa instituției: ‘’doamnă, cutare, cutare’’! Ea a fost de acord, am dansat de bucurie, și în seara de 28 aprilie 2023 am avut primul spectacol. Lasă că Nicu Alifantis împlinea 50 de ani de carieră, lasă că Mircea Dinescu ne-a regalat cu un stand-up, lasă că Adrian Cioroianu ne-a povestit ceva despre un Cantacuzino de care habar n-aveam, lasă că Emilia Popescu ne-a zis un monolog trăznet și că Andrei Teașcă ne-a amețit cu hipnozele sau că Adina Cezar a venit cu niște balerini tineri și frumoși, cam cum eram eu cu Mircea când aruncam cu cireșe după gagici și că Radu Gheorghe cu Mihai Bisericanu au fost niște prezentatori excelenți, dar a fost un regal.
Un regal care va continua. Deocamdată pe 26 mai, cu invitat special numit Dorel Vișan. Și p-ormă lună de lună până ne intră bine în cap divertismentul de calitate. Parcare, stimabililor, este căcălău în jurul bisericii Sft Gheorghe. Am folosit cuvântul ’’căcălău’’ ca să se vadă că vorbesc serios. Da, foarte serios. FOTO Andrei Gîndac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: