17 mai 2023

CONFESIUNEA DOAMNEI WARREN

....cum să-ți spun?...era albă de supărare, verde cumva...vârful nasului roșu, cum am văzut la Alba ca Zăpada... și nici rochia nu-i mai stătea bine că nu se mula pe mătura cu care zbura de colo colo...da..cum de cine?..de doamna Warren vorbesc, Christina Warren, vecina mea...da, o știi de anul trecut de la sărbătoarea umbrelelor ude.. mi s-a confesat când eram la borș împreună, eu pun la ciorbă, știi...are un băiat, dragă, mic, mic de tot, că eu am crezut la început că e vreun extraterestru... verde, paloare de mucegai cum îți spuneam...ei, bine, băiatul ăsta al ei, Arogant l-a numit, Arogant Warren, ei bine, scrie, dragă...cam ca Paolo Coelho, dragă... cam ca J.K Rowling, cam ca Elisabeth Banditer, miliardara aia...scrie deci ca ei dar n-are banii lor...Banditer e miliardară, dragă, din scris...Coelho e bogat și el, are cinci sute de milioane de euro....la noi de ce nu se poate? N-auzi pe nimeni că a făcut bani din scris și a investit în aeroportul Otopeni să zicem...sau să-i cumpere lui Umbrărescu ăla afacerea cu drumurile...înțelegi? Ori, Arogant, mi-a spus, scrie mai bine ca toți ăștia și abia-și ține zilele...din ultima lui carte abia a avut bani să-și ia un bilet de tratament la Techirghiol și odată ajuns cu maică-sa la Techirghiol a scris o operă, dragă, Techirghiol by Night, de-o cântă tot județul Constanța pe stradă...da, că e mișto...hiiii, hoooo, hahahabiiliiiiii, cam așa ceva, nu-ți place? În sfârșit, ai înțeles care-i durerea gagicii...acum e tot călare pe mătură prin Obor, s-a dus să propună niște poeme scrise de fiu-său ălora de vând roșii, castraveți...dacă face bani din asta, din poemele astea, va scrie un roman cum literatura română n-are...ceva gen Vișniec cu titlu tot a la Vișniec, Mătușa Ploua și Noi Doi Pluteam în Derivă, că a înscris-o și la Avinion...mă rog, e o discuție mai lungă cu rostul literaturii române, știi care e părerea mea, dar doamna Warren ce să-i fac?, am ascultat-o până la capăt, până i-au reparat mătura că eram la servis, io cu motoreta, ea cu mătura...altfel? Tot grasă, tot frumoasă? Nu te-am mai văzut de mult...Poate acum, la rotativă, că se va ieși în stradă de bucurie, așa-i românul, numai la rotativă iese în stradă, altfel nu-l vezi...bărbatu-tău? Tot cu aia? Cum te-nțelegi cu ea? Îi spun, îi spun...poate scrie Arogant o poezie...Amanta Bătea Covoarele...Hai, pa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: