19 iulie 2022

FALS TRATAT DE CĂLĂTORIE 1 - BREZOI

Ne-am îmbrăcat gros, am dat mașina cu benzină și ne-am dus să vedem Samantha Fish. La Brezoi. La Cozia erau șase milioane de pensionari la coadă că se dădeau ăia 700 de lei ai guvernului Ciucă și pentru treaba asta trebuia să ții câteva zile un panou la șosea ca să atragi clienții. A fost un interviu ceva și l-am câștigat întrucât suntem specialiști în problemele pomiculturii române și am fost întrebați doar în ce copac cresc cireșele și am răspuns că în cireș și ne-a dat panoul și ne-a postat la poarta mănăstirii, FOTO. Stând la poartă turiștii ne adresau fel de fel de întrebări: că dacă aici s-a născut Nicolae Văcăroiu, că dacă aici a scris Paul Goma, că dacă aici și-a scris tezele care-i poartă numele Marcel Ciolacu și ne era ușor să mințim că totul e o minciună în jur dar pentru 700 nu merita. Am luat banii, am lăsat cerere și pentru vauccerul de 250 de lei și am luat-o spre Brezoi. Ușor că era circulație și Mirela asculta Scorpions. Samantha Fish nu ajunsese încă în Brezoi și nici nu se știa de ea mai nimic decât că aștepta și ea să fie plătită în vauccere de 250 de lei care nu mai veneau. Aș putea sune aici că Brezoiul este un mic orășel de la granița cu Statele Unite, că în oraș, când am venit noi, cânta Porcupine Tree dar nu este așa. Orășelul e ca toate alea mici din România: multe case la asfalt, o școală pe care scrie Școală, o poliție pe care scrie Poliție și câteva mall-uri. Localnicii stau pe la porți, croșetează, vorbesc fluent engleza, fredonează cu toții Manfred Mann și te servesc cu ciocolată făcută de ei în casă. Dacă te oprești să iei ceva sau să vorbești cu ei încep să plângă și să te roage să le iei copiii de pe cap. Că-s prea mulți, că Firea nu mai dă bani, și că Beth Hart, tipa care cântă joi seară în festival, este din Brezoi, are casa chiar lângă primărie dar a plecat când era mică și n-a reușit la Cântarea României aia de-atunci, dar nici la asta de acum când avem România Educată. Dacă te uiți mai atent, în Brezoi e curat, e liniște, rigolele sunt asfaltate, în fața curților sunt flori dintre care multe colorate și din care noi am făcut un buchet de busuioc să-l dăm Samanthei Fish. Da, așa am făcut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: