13 septembrie 2021

SIGHIȘOARA 1

FOTO BUNI. Sunt cu Buni la Turnul din Giurgiu și discutăm de Sighișoara. Cum ar veni dacă să mergem cu mașina, dacă să luăm unt, chestii d-astea. E Festivalul Internațional de Blues acolo și cântă o prietenă de-a noastră Lili Ganceva. Dar despre asta vom mai vorbi. Soarele tropăia în spatele Turnului. În urechi ne stăruia plăcintele Petrei, prietena noastră. Am hoărât că unt luăm când ne întoarce și am plecat în dimineața aia anume. Joi mi se pare. Abia răsărea soarele și am ajuns la Șura Mare. Frumusețile de pe DN1 nu mai sunt frumuseți, cum ar veni, ci niște orori pe care le privești cu orele de câte ori începe Comarnic. Da. A trecut în sens invers un excavator foarte frumos. Îl luăm când ne-ntoarcem, a spus Buni și a deschis un caiet cu Când ne-ntoarcem pe care l-am umplut până la Sighișoara. Acolo cântă niște trupe americane, ni s-a spus, și e și-a cinșpea ediție, n-ai cum să lipsești. O șoferiță din fața noastră merge prost. Ca majoritatea șoferilor din România. Bașca că tipa de la volan mai și vorbește la telefon. Zice: Nicule m-am mai gândit: Facem zacusca numai cu ciuperci. Sunt din alea otrăvitoare pe marginea drumului, cumpărăm o găleată. Gândul că scăpăm de șoferița din față ne-a înviorat. Pe mine și pe Buni. Soarele cădea după Nistorești. Am zis: Aici stătea Dalu, regizor în TVR. Așa că de la Bușteni am început să dormim în mașină. Și șoferița din față, că n-a găsit ciuperci. Am stat o oră. O adiere de vânt pe ferestrele mașinii. Buni a zis: Veteranule, deschide să intre mai mult aer. Ce bun ar fi aerul ăsta și acasă. Luăm când ne-ntoarcem, am zis, și am dat să lovesc Loganul din față dar șoferița avea trei copii. Da. După Brașov surpriză mare: Era gata autostrada de Tg Mureș. Viteză nene, depășiri, camioane, soare nasol. Luăm când ne-ntoarcem. Eram veseli noi așa, până am dat drumul la radio. Erau numai din alea românești cu versuri pline de înțelesuri, pilde, fatezii, și natură, care natură nu ține cu noi, da, nu ține cu noi. Adică ține cu noi, că așa trebuia la Sighișoara că era în Cetate, în piață. În aer liber. Dar nu ține cu noi când să ieșim în Piața Victoriei ca să răsturnăm guvernul ăsta și așa mai departe. Atunci plouă. Sighișoara nu se vede de departe. Prima cetate pe care o vezi este aia din Rupea. Da, din Rupea. Și nu-i originală. E făcută de FSN-ul lui Ion Iliescu ca să știm ce ne-așteaptă. Da, sigur că da. Deci primul lucru pe care-l vezi la intrarea în Sighișoara este o benzinărie. Ne trebuie? Nu, luăm când ne-ntoarcem. Gazda noastră era Sebi, care ne-a deschis porțile. Am pus mașina pieziș. Așa cum era și soarele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: