23 februarie 2021

INTERVIU. Vali Boeru, ziarist: Nu vorbi cu pepenele, te minte.

Vali Boeru uda grădina. Erau cireși pe jos, le punea înapoi în copac. Era sfeclă pe jos, o punea înapoi în copac. Spunea: să fie proaspătă, la cafea. Așa că am legat un dialog numaidecât. 1. Reporter: Sunteți unul din marii poeți ai neamului românesc. Versurile dvs: Uite-apare o țigară și transpare și transpare până vine tata mare, lasă să se vadă un suflet sensibil, un caracter voios. Ce v-a determinat să scrieți poezie? Nu era mai bine la roabă, cum ne-ați spus că și-ar fi dorit pt dvs părinții? Sunt sensibil, într-adevăr, fac imediat alergii. Uite aici exemple: tata mare Iliescu, Băsescu, Iohannis. Cum au apărut, cu m-a lovit alergia. În ceea ce privește roaba, aveți dreptate, mi-a fost bine. Numai că de la o vreme roabei au început să îi atârne țâțele și i se înmuiaseră bucile. De aia m-am și apucat de fumat, că mă treceau senzații tari și, când întindeam mâna, găseam numai fleșcăieli. Poezia, însă, mi-a dat vigoare ca un cântec de-al lui Grigore Leșe: cântă cucu îmbuc ovina! 2. Revoluția din 89 v-a prins jucând volei sub balconul CC –ului. Cine a câștigat? Era minge de set când a venit unul, Caramitru, și ne-a trimis la vestiare. Când am ieșit, nu mai era nimic. După o vreme, am primit o scrisoare din SUA, de la un prieten de-al lui taică-meu, cu care făcuse el spionaj în tinerețe. Scria „boule, n-ai înțeles nimic. Și nu mai deranja liniștea vecinilor între orele când se bat nevestele”. 3. Știam noi ce e acela un brand când ne-am întâlnit la Cațavencu Incomod în ianuarie 1990? Dacă știam, ce făceam? Recunosc, nu știam. De cuvântul brand am auzit mai târziu, când a apărut Pro TV. Era una, Andreea Esca, despre care s-a scris și în cartea de istorie că e un brand. Cam dolofană. Cum să fie brand? Eu aș fi pus-o pe Herzigova, da’ nu vorbea cu Sârbu, erau certați.
4. Scrieți proză, am înțeles. Câte o propoziție, două acolo. În ultima este vorba despre o poveste de dragoste în media, la Realitatea Plus: Mitică Dragomir se iubește cu Florin Prunea și amândoi salvează fotbalul românesc. Cum v-a venit ideea? Poate faceți un film? Ideea mi-a venit de la o reclamă cu Balint și Lăcătuș, ceva cu cazinouri. Gagici, poker, trabucuri, spirtoase, genți cu bani. Adică fotbal. Filmul pe care vreau să îl fac va fi, însă, cu Anamaria Prodan și Becali. Vă spun doar scena finală. Se plimbă pe digul din Vama Veche și, la capătul lui, se îmbrățișează și nea Gigi îi pune mâna pe buci.. Când apare luna, Becali își dă seama că e Codruța Kovesi. Și tot atunci vede că la Vamă nu e niciun dig. 5. Ați participat la selecția pentru Eurovision 2021 cu melodia Cine fură azi un ou, mâine dă lecții la fizică. Interesant. Ce note veți folosi? Grave? Vesele? Mincinoase? Cântecul este, de fapt, un iodler care descrie istoria sașilor. Cum au descălecat, cum le-au violat ai noștri nevestele. Note vesele, că și fetelor le-a plăcut. În rest sunt note de predictibilitate, că așa cere Europa și în muzică. Nu ai cum să dai meditații la fizică dacă nu ești sas. Și nu poți ajunge președinte dacă nu o ții pe Geta de mână și n-ai, acolo, măcar șase case. 6. E foarte important pentru media din țara noastră să mai știm cine a pus căcat pe clanță. Dvs mai știți? Părerile s-au aglomerat de-a lungul vremii, căci căcatul atrage. Acum sunt convins că Mircea Dinescu a pus căcat pe clanță. De aia nici nu merg la cârciumile lui, nu am cum să deschid ușa. Denis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: