24 februarie 2021

INTERVIU PLAUZIBIL, LADY GAGA: E ceva muzică și prin Carpați!

Să-mi fi spus cineva c-am să mă-ntâlnesc cu Lady Gaga în acest colț de pagină aș fi zis că nu-i în toate mințile. Nici acum nu cred. M-am pișcat, am citit Sadoveanu, am traversat Dâmbovița înot și uite că-i adevărat. Lady Gaga și-a scuturat florile de salcâm din păr, eu la fel și-am pus-o de dialog pentru Călimara cu Cerneală. Reporter: Muzica, deci. Lady Gaga: Muzica voastră n-are niciun rost. Nu umblă pe nicăieri. Nici concerte, nici filme, nici nimic. Cum să-ți faci o impresie? Venind până aici? La Sala Palatului? Nu. Afară n-auzi, iar aici nici nu-ți vine să crezi că se cântă ceva. Critica face bine. Nu-ncepe să plângi. Critica mișcă lucrurile înainte. Și asta se face și prin media, adică să fi avut și voi câteva reviste de gen în care să apare clasamente serioase. Nu la indicațiile secretarului de partid. Înțelegi ce vreau să spun? De ce nu-i ca la noi? Ca-n vest? Pentru că nu trăiți ca noi. N-aveți pistoale ca noi, instrumente, compoziții, nu faceți filme ca noi. Cine spunea prin Carpați că-n filmele românești până și trenul care intră-n gară e fals? Versurile melodiilor românești sunt false, ele zic doar de soarele strălucitor, de munți înalți, de ape albastre, de ciobani îmbrăcați în alb cu mioare așișderea. Ori, nu-i numai așa. Roberts Johnson, de exemplu, un chitarist din anii 30 de pe la noi, cânta despre câinele care făcea întotdeauna pipi lângă pian. De soacra care nu uda florile și de bătaia încasată de nepoții care nu strângeau bumbacul. La voi, doar fata aia s-ambătat și strigă la maică-sa. Asta-i muzica din Carpați. E cam puțin. Versurile voastre nu vă arată peocupările. Cu ce vă ocupați voi? Cine sunteți? Acum știu, e pandemie, dar altfel? E ceva prin muzica rock. La versuri mă refer. Că rock românesc nu prea.
Reporter: Sunteți foarte rea. Dar aveți dreptate. Lady Gaga: Aș vrea să văd și eu soliste de pe la voi cântând la Madison Square Garden în deschidere la, să zicem, Radiohead. La Metallica. La Porcupine Tree. Se poate? Sau trebuie aprobare de la Minister? Reporter: Văd că sunteți familiarizată cu problemele noastre. Lady Gaga: Așa-i politicos. Ce vroiai, să discutăm de incendiile din spitale? Reporter: Nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: