12 decembrie 2022

ZORRO, premieră la TNB

Zorro, un câine de pripas, strică armonia unei căsnicii. Deși mic, negru, drăgălaș și cu ochii nuș’ cum, Zorro pute, vrea mereu afară, doarme pe perne curate, lasă păr, latră, vrea mereu în mașină pe locul cel mai bun și toate astea nu plac, da’ deloc, soției personajului nostru. E de vină Zorro că scandalul iscat în jurul prezenței lui scoate la iveală neajunsurile, neînțelegerile, lipsa afectivității sau a dorinței actului sexual din căsnicia personajului nostru? Poate că da. Sau nu. Poate că cuplul avea probleme nerezolvate de tot felul dar ieșite abia cum la iveală. Zorro e un pretext. Nu din cauza lui Zorro cei doi pierd firele traiului lor. Nu din cauza acestui cățeluș simpatic cei doi soți nu găsesc cu cale să arunce balastul de prisos al căsniciei lor. Nu. Negăsind calea corectă a rezolvării declicului, căsnicia se destramă. Personajul ajunge om al străzii. Doarme prin săli de așteptare și din când în când în adăposturi ale orașului. Sigur că aici apare și speranța: o îngrijitoare a stabilimentului pentru oamenii străzii îi aduce mereu prosoape curate. Numai lui. Iată deci că ‘’toujours la femme’’ e valabil în orice conjuctură, chiar dacă tristă, a vieții. Zorro este un text banal și deloc atrăgător scris de italianca Margaret Mazzantini în maniera One Man Show. În rol principal actorul Ioan Andrei Ionescu. Dânsul se achită onorabil de această misiune care nu-i oferă momente de excelență, de aplauze, de ridicat sala-n picioare. La fel de cuminte este și regia lui Toma Dănilă. Simțind că textul plictisește, Toma Dănilă folosește zidul sălii de așteptare pentru câteva sublinieri ale monologului. Vedem scris cu roșu Frică, Dragoste, Păcat. Spectacolul începe greu pentru că sunetul sălii este precar. De altfel acest aspect nu este rezolvat în nicio sală a TNB. Probabil lipsesc specialiștii. Probabil numai dicția actorilor este de vină. Amintim aici că la spectacolul Creatorul de Teatru în sală nu s-a auzit nimic. Când se folosesc lavaliere mai merge, așa cum a fost la tristul spectacol Mașinăria. Musicalul al lui Alexander Hausvater. Revenind. Mesajul textului Zorro este cât se poate de clar: numai dragostea ne salvează, numai dragostea ne face să ne împlinim ca oameni. Chestii d-astea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: