06 iunie 2022

BIBILICA SAVETA DIN 2 MAI

Paianjenul e de-astă toamnă la mine în cameră. E mai vechi deci. Da, dar eu plătesc, i-am spus. Nu contează, îmi spune, primul venit e primul venit, așa mi-a spus Mița. Mița este gazda noastră, a mea și a paianjenului. Zice definitiv: așa că du-te la Vamă. Mi-am legat calul pe La Hambarul din Vama Veche, foto. Lume multă deși este abia 3 iunie. Stai pe scaun, citești Bukowski, și-ți dai seama că femeile din volumul lui sunt altfel decât ce vezi pe plajă. Adică aici nu-i niciuna beată, niciuna n-o suge de zor, niciun nu stă crăcănată doar doar. Toate au copii sau bărbați urâți. Își dau cu alifii. Fac poze cu câinele lor. Câinele iese din apă nu știu ce. Soare mult și bronzul se așterne năbădăios peste toate trupurile lor subțiri sau nu. Umbrele. Saltele, apa e rece. Mai dai o pagină, ai terminat deja prima proză. Bukovski se angajează la o revistă din Los Angeles, Open Pussy. În Vama Veche n-are rost să faci o asemenea revistă, că ar citi-o toată lumea și nu s-ar mai uita nimeni, seara, fiecare pe terasa lui, la tocșourile tembele ale lui Turcescu. Dialoguri: ai închis mașina, a sunat mama, dac-am ajuns cu bine, e soare la ei, la Giurgiu, da, o să mâncăm la Povestea Ceaunului nu Știu Cum, da, o bere lângă Bibi pe plajă e unșpe lei d-aia de trei sute, în sezon va fi cinșpe, așa să știi. Cum spuneam, e soare, n-a apus încă. Un tip a înălțat un zmeu. Îi spun că vreau să mă ia și pe mine cu el, cu zmeul, și tipul râde, crede că vreau să i-l fur. Îl strânge. Din nou la 2 Mai unde stau de vorbă cu bibilica Miței. Zice: Am avut și bibiloi, dar a venit câinele vecinei, Maria, și mi l-a luat. Ouăle mele n-au colesterol. Carnea mea e foarte bună la cuptor. Așa am auzit, n-am mâncat. Ciugulește de zor. Știe că e frumoasă și se dă în stambă de față cu niște gâini răpciugoase rău. Mai zice: Azi o să plouă toată ziua, cireșele le-au mâncat graurii și mă chiamă Saveta, războiul duin Ucraina mai durează. M-am dus pe terasă. A fost furtună și Mița e cu mătura prin curte. Să-mi pun un King Crimson îmi zic și nu-mi pun nimic. E cald, trandafirii Miței, mușcatele și cam asta e tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: