25 mai 2017

Aventuri în Țara Piftiei


Temerarul grup plecat în Țara Piftiei: Mihnea, Laura, Io, Tina Cumva.

Foto, Mihnea Tăutu.

Discutam despre filme, în principiu despre Întoarcerea Magilor, care a ieșit foarte prost deși scenariul inițial, de concurs, al lui Denis, era bun, atractiv, făcubil la nivel de Cannes, și, brusc, Mihnea a zis: Hai să mâncăm ceva. Ne-am întrebat unii pe alții: tu ce vrei, tu ce-ai vrea, io vreau piftie, și io vreau piftie și dacă a ieșit de două ori piftie, a reieșit a doua întrebare: de unde o luăm. Păi, zice tot Mihnea, din Țara Piftiei.

Și ne-am încolonat toți patru pe covorul fermecat și-am luat-o spre Țara Piftiei, binențeles după ce ne-am înscris cu toții în România 100, USR, Acțiunea Strada și Pro România, că dacă ne întorceam și ar fi avut loc alegerile să ne fi trezit măcar senatori. Și am zburat mai întâi spre miază noapte, după o lege a fizicii care spune că spre miază noapte, în serile târzii, miroase a piftie de porc după unele miresme emanate de grajdurile de acolo. La miază noapte nu am găsit nimic. Doar un drum plin de căpșunari întorși din Spania încolonați spre Guvern ca să li se dea subvenții, adică bani mulți, ca să facă cale întoarsă. Dar noi am continuat drumul cu covorul, care era ros pe la margini și în centru că ne-am temut să nu cădem de pe el. Și atunci, cu teamă în suflet, io am spus o problemă de fizică, că d-aia luam meditații: Cine din punctul A are un palton galben și de ce ne ascultă? Apoi a trebuit să-ntoarcem spre miază zi, că la miază noapte nici urmă de piftie.

La miază zi ne-au ieșit înainte niște oameni care culegeau SIPA de pe ogoare neirigate și era greu că n-aveau lopeți, abia acum le aducea cineva și noi am întrebat dar unde este piftia cu care vă lăudați că Laura făcuse glicemie din cauza asta și ei ne-au răspuns că să mergem la Haga să tranșăm problema, spinoasa problemă a piftiei și uite-așa ne-am aliniat spre Haga.

La Haga nu era nimeni, doar un cort în care dormeau niște animale. Unul era porc. Ne-a spus un proverb din care n-am înțeles nimic: Voi, românii, la piftie înainte, la piftie înapoi!! Și ne-au dat lacrimile de câtă dreptate avea. Așa a fost.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: