06 decembrie 2015

Victor

Să mergem la un film, n-am mai ieșit de mult. Mai căscăm gura, ne mai vede lumea, mai shopingărim ceva. Tina Cumva vorbea serios. Ce-am fi făcut acasă? Bugetul se rectificase, SRI-ul salvase țara din ghiarele terorismului, biserica mai lua un căcat din banii noștri, așa că eram liberi, o libertate de conștiință pe care o avem de când guvernează Cioloș. Ne-am pus manșoanele, basmalele, ne-am suit în mașină. Bătea, sigur bătea ceva, pară identificasem un vânt, dar nu-i puteam spune pe nume.

La ce film? Și ne așezăm la coadă. Tina Cumva îmi zice: Uite, la noapte ar fi bine să ne alegem un personaj din actorii ăștia pe care să-i visăm. Știi ce mișto ar fi? Tu s-o visezi pe Norica Neculai, io pe Brad Pitt. De noi, luându-i vorba din gură, s-a apropiat un băiețel de vreo opt ani. Frumușel. Cu un paltonaș albastru pe el, sub care avea un elegant costum bleu din tergal. Ținea în mână o coroană de flori pe care tocmai și-o dăduse jos de pe cap. Ne-a spus: Îmi luați și mie un bilet? Îți luăm, dar părinții tăi știu că ești la Mall? La film? E destul de târziu, aproape nouă. Știu. Iar după film zbor spre casă, nu vă faceți griji. Am intrat toți trei. Băiețelul mirosea frumos, a liliacul din care avea coroana. Flori albe. Urmărea atent filmul. Râdea când trebuie, a stat la tot genericul. Apoi, a dispărut fără urmă. Ne-a spus doar rapid, peste umăr: Alerg, vine Moșul pe la mine.

Ne-am băgat sub plapumă, pregătindu-ne fiecare să ne visăm personajele. Tinei Cumva îi era ușor, mie aproape imposibil. Ce dracului să visezi cu Norica Neculai, iar s-o schimb nu se putea. Poate biata femeie se pregătise să fie visată și era nasol. Un zgomot s-a auzit din sertarul în care îmi țin medicamentele. O fi câzut piramidonul, îmi zic. Dar zgomotul se repetă, o fi calmantul, zise Tina Cumva. Am aprins veiozele și ne-am uitat la sertar. Începuse să se deschidă. Încet. Încet de tot. Și din el apăru băiețelul de la cinematograf. La fel îmbrăcat, numai coroana de flori era schimbată. Acum florile erau roșii, trandafiri. Ne-a spus: Eu sunt Victor.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: