25 ianuarie 2018

Mariana nu mai putea de dor, nu mai putea. Era tânără, 20, era coafeză, bani buni, înaltă, șmecheră, cu ionatane în păr, sâni doldora de bani aurii, dar nu mai putea de dor. Îi era dor de Bili, măcelarul din piață, băiat tânăr ca și ea, 22, brunet, cu cuțite și iatagane la brâu. Bili umbla zilnic cu o vacă după el. Animal de companie. Asta o atrase la Bili pe Mariana. Să umbli cu vaca după tine, considera că e o probă de umor teribil, de inteligență măcelărească, adică în loc să tai vaca, să umbli cu ea prin România, că Bili o lua tot timpul cu el. Ba la Mamaia, de exemplu, la terasele de fițe unde cântau Măruță și Teo Trandafir.

Bili era acum prin centrul comunei, undeva pe Neajlov, și discuta cu vaca. Azi vând un porc. Îl tai pe la doișpe. Pe BÎ? Da, pe Bî. Are 300 de kg și le ajunge tururor astăzi să gătească. Bine, bine, dar Bî știe limbi străine, urmează să meargă la guvern să mediteze. N-are-a face. Am vorbit deja cu el și nu-și mai suportă greutatea. Dar pe Mariana ai întrebat-o?

Intrară în coafor. Mariana chelea o babă de 80 de ani, api îi dădea cu albastru pe scalp. Mariana, iubita mea, vreau să-l tai pe Bî. Nu, să nu faci asta, că mă supăr. L-am lăsat la mine să facă curat. I-am luat și aspirator. Dar n-am ce să tai, și comuna moare de foame. Taie și tu vaca. Vaca asta? Prietena mea? Da. Cred că mă-nșeli cu ea și nu-i frumos. Dacă mă iubești, tai-o!! Vaca ajunge patru zile pentru fomiștii ăștia din comunpă, înțelegi? Nu te mai hlizi așa la mine, vaco!!! Altfel, să știi, că nu te mai iubesc, Bili. Ori vaca, ori Bî, ori io. Și ca să arate cât de serioasă e, Mariana își tăie un deget. Curse sânge.

Vaca îi spuse lui Bili pe drum: Bine că te-ai abținut să nu-i tai toată mâna. Hai la Bî, te ajut să-l tai.

Dar Bî plecase. De la guvernul României se trimisese o mașină după el. Fu instalat într-o clasă. Acolo urma să predea limba engleză pentru toți miniștri. Acum sala era plină și Bî începuse prima lecție: Mi name is Bî. Toți repetau. Din nou: Mi name is Bî. Dacă văzură câtă treabă are porcul, Bili și vaca se întoarseră în sat. Pe drum repetau: Mi name is Bî, mi name is Bî!!

D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: