19 august 2015

Cochilia zburătoare 3

Cochilia, mi se pare că am mai spus, ne-a depus în Piatra Neamț. În parcarea din fața Teatrului. Numai acolo ai voie cu Cochilii. Și Mihnea venea tot aici. Așa că Dan și Tina Cumva s-au suit în altă Cochilie Zburătoare, care trece pe deasupra orașului. De acolo se vedeau munții, marea, și câteva lupte cu turcii. Una era a lui Ștefan cel Mare. Învârtea Ștefan ăla sabia de parcă era ventilator și pe căldura aia turcii, am uitat să spun că erau câtă frunză și iarbă și cu câțiva parlamentari care murea de căldură, deci toți stăteau în fața sabiei lui Ștefan ca să le treacă zăpușeala.

Și cum spiritul belicos al combatanților cam trecuse, ne-am dus la muzeu. Muzeul de Artă din Piatra Neamț. Erau acolo Victor Brauner, Ressu, Pallady, alții. Simplu, elegant, interesant. De fapt noi asta vroiam, să vizităm orașul, așa că Dan a spus: hai la sinagogă!! Și ne-am dus, mai ales că între timp veniseră și Mihnea cu Laura. De la București. Acum eram o echipă mai mare și se punea problema să facem mai mulți mici la grătar, asta și pentru că la sinagogă era închis.

Căldura din acea zi, ne-a făcut să ne scăldăm în câteva râuri de înghețată care curgeau prin oraș în locuri special amenajate, unde deja erau gagici de 19 ani, babe de 80 și copii de 4. Erau râuri de înghețată cu ciocolată, care curgeau de la gară spre teatru, și cu debarcadere la care te opreai, gustai o lingură și dacă-ți plăcea mergeai mai departe că mai erau râuri cu mentă, anason și vanilie.

Piatra Neamț e un oraș tânăr, curat. Prin centru. Că la margine n-am fost. Cu râurile lui de înghețată și cu Cochiliile Zburătoare el se situează pe primul loc în lume la abandonuri de copii. Vedeai copii pe stradă gata abandonați din care-ți puteai alege 10 sau 20 depinzând de câte locuri ai în Cochilie ca să-i cari. Noi am luat 26 și ne-am retras la Bicaz, unde Puica deghizată acum în Vulpe Rătăcitoare ne aștepta cu un prând minunat.

La întoarcere, în Cochilie, io am desfăcut BillBoard-ul. Ultimul. Tot numărul conținea o cercetare de 20 de ani a redactorilor privitoare la cele mai bune 100 de melodii ale tuturor timpurilor. După criterii de vânzări, locuri 1, like-uri, concerte, voturi ale cititorilor etc. Pe primul loc era Bob Dylan, pe 2 Paul McCartney, pe 3 John Lennon, pe 4 Chuck Berry, pe 5 Smokie Robinson iar pe 6 Keith Richards și Mick Jagger.

Cu răbdare, am citit toate cele 100 de locuri. N-am dat nici de Holograf, nici de Direcția 5 și nici măcar de Bere Gratis.

A suivre, Denis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: