05 mai 2014

Arbanasi Medieval

Să umblăm de nebuni prin Bulgaria şi iată-ne la graniţa Giurgiu într-o coloană de sute de maşini.* Cu toţii, câteva mii, mergeam la Bulgaria ca să dezminţim voioasele ştiri de pe media română precum că românii merg cu zecile de mii la Mamaia, cu sutele de mii la Valea Prahovei, şi cu milioanele pe lângă casă. * Deci coadă mare la ieşirea din ţară, dar am răzbit. Gândul că la Arbanasi vom sta într-o cetate Medievală ne-a împrospătat forţele. * Un drum cu limite de 50 sau 40 la oră, deci rapid, fără poliţie, doar cu români. * Cetatea ne aştepta. Domniţe îmbrăcate în roz, cavaleri îmbrăcaţi în negru. * Şi unii şi alţii serveau la mese. Aşa că am mâncat la alte cârciumi, am băut vin peste tot, ne-am dus la Veliko ca să cumpărăm ceva, n-am luat, că Veliko ăsta în partea lui comunistă mare lucru nu e. * Pe urmă o bere, două beri. * La o aruncătură de băţ de noi avea loc un mare concert folk. * Apoi rock bulgăresc la televizor. * Morala? E fără. * Bulgarii ăştia-s la fel de săraci ca şi noi, dar spală cumva mai bine farfuriile, mielul e făcut ca lumea, vinurile sunt care trebuie, făcându-te să uiţi celebrul Jidvei cu Fata cu Flori din cârciumile noastre lei 30, ştiu româneşe, localurile lor arată bine şi cam asta e tot. * Noi nu mai mergem, dar mergeţi voi, e mai bine ca la Sinaia, Vama Veche sau Azuga. * Şi aşa mai departe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: