21 septembrie 2022

MUZICA ȘI MARȚIENII

În timp ce găinile cerșesc boabe de porumb și fluturii își vând aripile pentru Blue Air, în timp ce Bucureștii împlinesc 536 de ani de atestare documentară și Iohannis umblă cu România Educată pe la ONU, ei bine în acest timp noi ne-am dus la The Pub Universitate ca să ne întâlnim cu Costin Petrescu și Radu Lupașcu, foto sus. Costin a zic că și-n muzică s-au schimbat lucrurile, adică muzica a evoluat. Mult. Nu mai merge c-o tobă. E cu conga, cu cinele speciale, ciudățenii pe calculator. Am zis și io că da, ca să nu se vadă că sunt emoționat și că nu știu cine Wishbone Ash și așa mai departe. Radu a zis la fel: Da, a evoluat. Imediat, marțienii s-au trezit, adică tipii care se-ntâlnesc marțea la The Pub și pun la cale cu muzica bună, deci imediat marțienii s-au apucat să mănânce ciorbă de fasole.
Nu se vede, foto mijloc, dar așa e, credeți-mă. Așa că în timp ce marțienii au rămas la The Pub și soarele nu încălzea pe nimeni și nimic, în timp ce troleele se-mbulzeau în stație și din difuzoare se auzea King Crimson, ei bine noi ne-am dus la întâlnirea cu Cristiana și Luiza, foto jos.
Tot în cârciumă, Sabatini. Luiza-mi spune că la clasa a treia noua materie e muzica. Pe lângă comunicarea în limba română. Adică cum comunicați? Păi, citim niște texte apoi le povestim. Și-n curte faceți la fel? Vorbiți despre Petre Ghelmez? Luiza râde, adică Doamne Ferește. Și muzica?, zic. La muzică învățăm un cântec nou, Prima zi de școală. Zi-mi-l și mie. Luiza cântă: Priiiiiiiiimaaaaaa ziiiiiii de școalăăăăăăă/ăăăăăă e prima zi de școalăăăăăăăă/Bucurieeeeee, colegiiiiiiiiii, dirigaaaaaa. Mi-am dat seama pe loc că, așa cum suținea Costin Petrescu la The Pub, muzica evoluează, nu stă locului, e cu multă școalăăăăăăăă, cu dirigaa, cu bucurieeeee. Trecea tramvaiul 51. În el, pensionari, militari și diplomați români cântau melodia Prima zi de școală. Băteau darabana, ritmul, adică în șine: paca, paca, paca, paca, tac, tac, tac cu bucuriiieeee. Ce-nseamnă, dom’le, ce-nseamnă dom’le, ne-am zis, ce-nseamnă România asta educată. Și-am plătit și ne-am strecurat în mașină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: