16 februarie 2022

POȘTA REDACȚIEI

LEAHU VALENTIN, Sibiu. Reproducem din scrisoarea dvs, o găsim nu numai interesantă ci și foarte implicată în realitățile românești. Actuală adică. ’’Am vrut să scriu o poezie de dragoste în dimineața zile de 14 fev, dar n-am avut inspirație așa că am ieșit în grădină să tai câteva rămurele ici și colo la câte un măr, nuc sau așa, știți, muncile de primăvară. Sub mărul din stânga grădinii, acolo unde-și face nevoile un câine pleșuv vagabond, am găsit un avion F16. I-am dat cheie, mergea. L-am luat cu gândul să-l duc la armata română că-l vindeam mai ieftin decât alea norvegiene dar la aramata lui Dîncu era închis. Nu-i nimic mi-am zis, mă duc la Ciucă, primul ministru, dar și aici era închis. La fel la Iohannis sau la Ciolacu. Ei nu țin deschis ca să nu tabere lumea pe ei. Atunci m-am dus la Protecția Consumatorului. Și aici era închis. La AUR la fel. La Ministerele Culturii și Familiei, nimic nicăieri, țipenie. Îmi venea să plâng pentru că nu-mi închipuiam că acum cu Ucraina asta armata noastră n-are nevoie de un avion de luptă aproape gratuit că nu l-aș fi dat scump. M-am dus atunci la armata americană de la Kogălniceanu. I-a durut în cur și mi-am dat seama că ei nu sunt aici din cauza Ucrainei ci din cauza noastră ca să nu ieșim în stradă să răsturnăm guvernul cum a fost atunci cu Băsescu sau uitați-vă la Kazahstan când au intrat rușii să-l apere p-ăla. E la fel. Fiecare-și apără guvernul pe care l-a instalat. Am plâns două zile cu doamna Moise. Doamna Moise e doamna de la căminul cultural de la noi din cartier. Mi-a spus să aduc avionul la ea în curte unde ține saloane culturale cu diverși titani ai poeziei din Sibiu, dar avionul ăsta nu-ncape-n curte, nu. Ce să fac, spuneți-mi ce să fac că înnebunesc’’. Domnule Leahu, epistola dvs ne-a emoționat până la lacrimi. Credem că trebuie neapărat să vă urcați în aparat și să zburați la Paris unde se desfășoară chestia cu salvarea Saharei.Vorbiți cu Iohannis, e acolo. Nu doarme de grija deșertului african. Spuneți-i de avion. Apoi, sunați-ne. Succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: