07 februarie 2020

MAMAIA 2020

Mă spălasem pe mâini, primul război se terminase iar eu curăţam varză. O salată este bună întotdeauna, spală creierii, goneşte depresia, ajută omleta. Tina Cumva mi-a spus: sună telefonul. Delia ne-a spus: e ziua mea, 31 ian, hai, la mine, la Mamaia. E cald, nu vă luaţi nimic. Dacă e frig, la fel, că am io plăpumi, soare, un troleu că dacă bem, ştiţi voi.



TINA CUMVA


Niciodată Mamaia nu corespunde realităţii. Iarna-s oameni urâţi care stau numai prin localuri. Ba şi la mare până la 4. Vara e altă poveste. Acum sunt 15 grade. La 15 grade fierbe cleiul cu care se încleştează dinţii pisicilor. Deci, e bine. Delia ne-a aşteptat cu o căpşunică. Bună, rău. Ne-a pus alea de gală, ne-am luat aparatele de filmat ale Tinei Cumva, am luat şniţele gata făcute, că poate n-au, era un soare bezmentic, noi eram parfumaţi ca atunci când berzele aduc copii în Dr Taberei, şi uite aşa am ajuns la locul petrecarniţei: localul Bună seara, Bună dimineaţa, bună amiază, la revedere, bine ai venit, Constanţa. Lung titlul, dar de-asta au învins aliaţii în al doilea război mondial. Totul era la etaj. Trupa, salamul, vinul. Aparatele Tinei Cumva. Etajul e un alt stil de viaţă.


Foto, Tina Cumva.

S-a adunat lume, am dansat. Veniseră duba, duba pe care nu-i cunoşteam, Daniela Munteanu, Ana care a stat lângă mine, Ştefan cel Mare şi aşa mai departe. Am vorbit. Ştefan cel Mare, un tip gras, incult şi beţiv s-a luat de mine. Tina Cumva i-a dat cu aparatele-n cap. Vuia vântul. Gărgăriţele atacau plaja. Oare de era aşa de agresiv Ştefan cel Mare? Tina Cumva mi-a spus: cei care nu-şi găsesc locul în societate, nu şi-l găsesc nici în familie. Omul luase un pahar să-mi de în cap. Pricina? Afirmasem ci Mahomed la 1457, când la noi se citea Kant, deci Mahomed cucerise Constantinopoşul. Iar Constantin, ultimul Împărat al Imperiului Roman degeaba a zis. Noi, suntm ultima redută a ortodoxiei, suntem ultimii care apărăm intarea Islamului în Europa. Allahu Akbar, că aşa era. Ospătarul, adusese fripturile, tortul, şi firmanul prin care acest Ştefan cel Mare trebuia să plece. Cu familia. Adică cu nevastă-sa. Familia.


Foto, Tina Cumva.

Dimineaţa am fost la OnPlonge. Nu era loc. Ne-am dus la OnPlonge 2. Ceva ciorbă, vântoasă, mulţi bucureşteni. Avea să cadă guvernul şi mulţi fugiseră din oraş.

Aşa a fost.

Denis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: