10 mai 2019

TEZE ŞI ANTITEZE în Călimară, cu Florentina Tănase


Foto, Tina Cumva

Pe Florentina am găsit-o scriind pe tavan cu bidineaua: Lumea e o scenă iar bărbaţii şi femeile doar nişte actori. Foarte frumos, ne-au dat lacrimile amândurora. Apoi, fără nicio pauză, a scris din nou: Soarta unei glume depinde de urechea care o aude nu de limba care o spune. Shakespeare. Ce vorbeşti? Ce să vorbim noi cu o asemenea doamnă? Şi totuşi, încercăm:


1.Se aude că, imediat după alegeri, clasa noastră politică va fi înlocuită cu păpuşi. Pinochio va fi Iohannis, Rovana Plumb cei trei purceluşi, Meleşcanu va fi Baba din Pădurea adormită şi aşa mai departe. Această schimbare va îmbunătăţi imaginea României în lume?

Sesizez o undă de ironie în întrebare ,așa ca doresc sa purtăm un dialog civilizat și sa nu jignim păpuşile ce constituie întruchiparea personajelor grele, cu caractere puternice, in nici un fel.Desigur când vorbim in general de păpuși fără sa ne raportam la unul din personajele din basme sau povesti, putem vorbi si de politicieni care n-au de ce sa fie înlocuiţi pentru că se află în aceasta situatie.
Inlocuirea clasei politice cu personajele de care amintești este extraordinar de buna,toata lumea știe ca rolul lor e educativ lucru de care avem nevoie.
Pinochio nu va fi niciodata Iohannis pt ca Iohannis nu-i de nasul celebrei păpuşi de lemn.
Rovana Plumb, ministrul mediului si al schimbărilor climaterice, dacă ar urmarii traseul purcelușilor prin pădure, ar vedea si ea ce știe toata țara: că pădurea nu mai exista si că ei nu-și mai pot construi căsuțele să se apere de lup. Așa dar lupul îi va mănca pe purcei și frumoasa noastra poveste va dispărea creind un conflict internațional cu grave repercusiuni pe termen lung în rândul adulților și mai ales al copiilor. Baba din basmul Frumoasa din pădurea adormită nu ne ajută prea mult pt ca noi suntem deja înţepaţi în degete si deja adormiți impreuna cu imaginea României înghețată, învechită, mototolită, așteptînd Prințul s-o sărute
Aşa stand lucrurile, mă întreb nu e prea mult pt.domnul Meleșcanu ?




2. Un personaj celebru din lumea păpuşilor, am numit-o pe Baba Cloanţa, a declarat recent la Bruxelles că: Viaţa e greu. Ce-a vrut să spună? A cui viaţă? A noastră nu, că ştim cine iese la alegeri.

Viața e foarte greu la Bruxelles mai ales pt cei ce sunt acolo! Credeți-mă, am fost ! Săraca Baba Cloanţa, ştie ce vorbeşte.

3. N-ar fi bine ca la europarlamentarele din 26 mai să candideze Fata Moşului şi Fata Babei? Poate şi Făt Frumos din lacrimă, despre care am auzit numai lucruri bune: ia de la săraci şi dă la bogaţi, fură prin piaţă ardei şi aşa mai departe.

Ne așteptăm să candideze Fata Moşului dar nu acum în 26 mai,chiar dacă e cuminte ,harnică şi ascultătoare, mai trebuie să crească să mai învețe de la Moș una,alta,cum se fac banii,cum se conduce un partid...vom vedea !
Fata Babei cel mai bine s-ar casători ci Făt Frumos din lacrimă să lăcrimeze impreună când iau de la săraci și dau la bogați.

4 Prezidenţialele din toamnă, 2019, vor fi câştigate de Baba Cloanţa. Aveţi idee de guvernul de care are nevoie? Daţi câteva nume. Cum credeţi că se va numi în istorie domnia Babei Cloanţa la conducerea României?

Prezidențialele din toamnă sunt sub semnul întrebării dacă vor fi câștigate de Baba Cloanța,deoare ce sunt zvonuri că e cam bolnavă,e in tratamente la spital și stă retrasă.Noi îi dorim sănătate deplină, să ducă la bun sfârșit tăierea cu mult mai mult de 30%a tuturor contractelor de colaborare ,a înființării a peste 10 000 de teatre și centre culturale, a dezvoltării festivalelor stradale ,agricole, intelectuale,muzicale, teatrale, gastronomice, aquatice,iluminatice, eufemistice, liceale,prescolare, gimnaziale etc.că numai am suflu !!!Așteptăm cu mare interes un festival al pensionarilor că ei nu sunt integrați decât in campaniil P.S.D. - eului cu punga și micul cu muștar de Tecuci.
Această epocă se poate numi: festivale festivale!, noi plecăm in alte țară !


5 Se aude că lucraţi la o piesă fericită de marionete care se va numi Ursul Improbabil. Va fi un muzical, un rock, un patinoar, o farsă, o sticlă de parfum? Aveţi în ea scena balconului de la care se aruncă pungi în Dunăre?

Ursul improbabil nu va deveni niciodată o piesă fericită cu marionete pt. că e o contradicție în termeni, asta nu inseamnă că eu nu lucrez zilnic la ea și e pe rând muzical, rock, jazz, farsă, o sticlă cu parfum din epoca de aur, un album duminical ,un film de scurt metraj,etc...aici am tpate libertăţile.
Scena balconului lipsește, dar mulțumesc pentru idee, am s-o fac pe lângă toate apele din România, că pungi avem destule în apele noastre !

6 Ca orice om talentat şi sănătos la cap, credem că aveţi un depozit de iluzii. Spuneţi-ne una sau două peste care nu domneşte secretul.

Mă zbat intre cele două lumi...a teatrului plin de iluzii și a realității zilnice fără nici un dram de iluzie. In viața mea personală am învățat să nu-mi fac iluzii ca să mă feresc de dezamăgiri, lucruri irealizabile, închipuiri fără o bază reală.In teatru alături de personajele păpuși e locul ideal pentru a-ți umple mintea, inima,sufletul cu iluzii dintre cele mai frumoase și nebunești pe care le și poți împărtăși copiilor in cazul meu.In cei 45 de ai de teatru de păpuși am învățat să mă descurc, zic eu,bine intre cele două lumi, completându-se ,armonizându-se fericit.


7 Aveţi o reţetă excelentă de varză cu carne. Aveţi păpuşi care v-o fac? Daţi numele câtorva, poate se angajează în Bucureşti sau aiurea.

Păpușile mele și cu mine mâncăm zilnic varză cu carne doar când e post e fără carne. Avem un plan de gătit si fiecare ştie ziua când e de tură la bucătărie.
Luni -Albă ca zăpada și cei 7 pitici
Marți -Scufita și Bunica
Miercuri-Cenușăreasa că la are cu bucătăria !
Joi- Ursul păcălit de Vulpe...!
Vineri- Fram ursul polar...!
Sâmbătă-Ileana Cosânzeana, că e weekend si măncăm cu tacâmuri de aur.
Duminică-Greuceanu... întors după lungi bătălii cu zmeii. El adce înapoi pe cer Soarele și Luna, așa că la lumina Soarelui și a Lunii noi mâncăm varză cu carne făra să dezvăluim secretele reţetei nimănui.

8 Vă mulţumim.

Îți mulțumim și noi personajele păpuși că am mai ieșit din tiparele în care ne aflăm de atâția ani .Ieșirea noastră pe scena social politică e binevenita și poate cine știe ..facem un partid. Cum se va numi ne pot spune cititorii !


A consemnat Denis Dinulescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: