07 noiembrie 2022

THERMENOLOGIA LA ROMÂNI

Dacă nu pot schimba lumea măcar să schimb decorul mi-am zis și mi-am pus basmaua și mi-am luat baltonul și mi-am băut cafeaua și m-am suit în Clio și le-am luat și pe Luiza și Cristiana și hop la Therme. La Săftica. Corbeanca la dreapta, Therme la stânga. Ne-am luat bilete la incinta copiilor. La adulți n-aveam ce căuta, sunt plictisitori și-l votează mereu pe Ion Iliescu. Căldură mare. Bazine cu apă caldă. Părinți și copii. Ultraviolete, că pleci mai negru decât ți-ai dorit. Chirăiala dracului. Câțiva copii de 2 ani bând vodcă. Alții sărind 5 metri cu prăjina, cei mai mulți imitându-l pe David Popovici în bazine pentru pici de 30 cm înălțime, părinți bând bere în piscine, băi de aburi pentru cei care suportă peste 45 de grade, vegetație, filipinezi făcând curățenie, arabi, țigani, de-ai noștri cât cuprinde. Un puști de 6 ani s-a apropiat de mine două puncte Mă numesc Ionescu Blues și da, ai dreptate, ți-am citit operele, da, bluesul e atunci când îți pleacă fata din bătătură. Adaug două puncte Dar bluesul poate începe și când se-ntoarce fata din indiferent ce motiv, nu? Prezența mea nu trece neobservată. Sunt brusc abordat de o fetiță de 4 ani, blondă, cu părul negru, cu unghii sidefate care se recomandă: Sunt doamna Elena Teambuilding. Ca pe film? Da, eu sunt filmul. Vreau să te văd. Să nu faci greșeala asta. Sunt un film dezamăgitor de prost. Și mai zice: Iar celebrul Micutzu un actor netalentat, primitiv, fără mijloace de actor. Păi, zic, a făcut Institutul. Te caci în el, a mai zis micuța doamnă Teambuilding dispărând în toboganul de la etajul doi. Privesc pe geam. Bazine de apă caldă. Pline ochi de omenire. Fete, băieți, adulți, cu bere, suc, țigări. Trioul nostru bea apă. Luiza a dispărut instant în vânzoleala generală. Mai văd doi băieței jucându-se de-a burta lu’ tata, o canapea udă leoarcă pe care nu stă nimeni, terenuri de fotbal pentru la vară, terenuri de volei pentru la vară și terenuri de parcare pentru la vară. M-am așezat și m-am adâncit într-o carte și am stat pe un prosop și aveam papuci noi și era foarte cald și stătea să iasă soarele și stătea să apună soarele și copii mâncând paste și brusc ne-am hotărât să plecăm. Pe drum am discutat despre theremenologia la români. La românii care au mașină că pe jos e complicat de ajuns. Da, complicat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: