19 decembrie 2014

25 decembrie 1989 sau După 25 de ani 2

Cred că eu am zis: Mă duc pân-acasă. Ceilalţi la fel, erau vreo 10. Era taman când dinspre Nottara veneau actorii Milu Hossu, Catrinel Paraschivescu, Pepi Preda. Mai erau şi alţii, nu-i mai ştiu. Aflaseră ceva de pe la cabiniere, paznici, tehnicul teatrului şi vroiau să verifice, prea era de necrezut că Ceauşescu fusese huiduit. Eu le-am spus foarte sigur: Bă, a căzut, gata. Geaba au încercat ei, mai ales Pepi, Milu, să zică, da, bă, da' nu l-au prins, nu l-au împuşcat, nu l-au arestat ca să de socoteală. Mai zic: Bă, io atâta vă zic, de ăsta am scăpat. Ce-o mai fi vom vedea, da' va fi tare greu. Mă duc să cumpăr peşte la pisică, nu ştiu cât ţine revoluţia la români, e prima la care particip, şi nu pot lăsa animalul nemâncat. Gaşca a venit cu mine şi am luat peşte din Lahovari de la o alimentară uriaşă.
Pe la 4 s-au auzit şenile. Veneau tancurile. Mergeau spre Universitate. Ne-am hotărât să mai ieşim şi noi. Meluş mi-a cerut două borcane de mazăre, ca să arunce în tancuri.
Pe bulevard nu se mai putea intra la Inter, unde cam 300 de oameni începuseră să se războiască cu tancurile. Am intrat pe la Batişte şi ne-am trezit în mijlocul evenimentului. Meluş, profesor de filozofie, s-a dus la primul gradat şi i-a spus că mai bine să plece ei acasă decât noi. Noi avem timp, stăm aproape, dar ei? Gradatul a râs, soldaţii din tanc la fel. Atunci Meluş a luat un borcan de mazore, 800 grame, şi i l-a spart în cap gradatului. Credeam că-l vor împuşca, n-au făcut-o, nici măcar nu l-au îmbrâncit sau apostrofat. Meluş se pregătea să arunce şi al doilea borcan. L-am oprit eu.
Cum eram în faţa tancurilor şi încă mai era timp de vorbe, am văzut pe balustrada care ducea la parcarea subterană din faţa restaurantului Dunărea două personaje. Pe unul îl cunoşteam bine, din golăneala cartierului, era Dan Iosif, pe celălalt nu, dar aveam să aflu că era Petre Roman. Stăteau amândoi pe balustrada cu pricina şi strigau Jos Ceauşescu. Pe Dan îl ştiam bine, era ofiţer acoperit, dar ălălalt ce căuta acolo? Aveam să aflu mai târziu.

A suivre

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: