25 august 2014

O zi de duminică

Că a fost 23 august n-ar fi nimic, dar a urmat duminică, 24. Aşa că ne-am sculat, ne-am pieptănat dar nu mergea curentul. Fusese oprit că era încă furtună. Da, furtună. Nu se vedea la nici doi metri de întuneric ce era, şi aşa era şi în visul meu, tot întuneric. Era întuneric şi unii vindeau gogoşari. Erau oameni politici ăştia care vindeau gogoşari. Lumea trecea, lua, arunca, adică unii aruncau, alţii îi băgau în sacoşă şi ziceau că votează cu ei, da' nu votau, că aşa e românul una zice alta face. Apoi, cum spuneam, visul s-a rupt şi a început furtuna. Care furtună mi-a alungat găina din curte. Găina care făcea numai ouă de aur. Am căutat în cuibar şi nu era, adică nu lăsase niciun ou. Aşa că mi-am făcut o cafea şi am ascultat ştirile la radioul de pe verandă care merge fără curent electric, că stinseseră ăştia lumina. Prima ştire era că Băsescu bea la vila Neptun cu absolvenţii. Mamă, ce idee. Am chemat şi io absolvenţii din sat Obedeni, că acolo se petreceau lucrurile, şi cum n-a venit decât doamna Tina Cumva, am băut amândoi de ziceam că căsuţa noastră e vila Neptun. Din sughiţurile băuturii s-a desprins un gând: hai la Bucureşti. Hai!! Tina Cumva a împachetat bulionul, ţuica, că făcuserăm ţuică din corcoduşe, ceva haleală şi le-am urcat în maşină. Şi dăi, dăi, dăi spre metropolă. Drum plictisitor prin Mihăileşti, că am vrut să citesc ceva la volan da' n-aveam decât un prospect Mega Image. Covrigi cu susan 2 lei. Am ajuns şi lumea se ducea la piaţă. Se pregătea de Paşti. Ba nu de Paşti, a zis doamna Tina Cumva, nu de Paşti. E duminică, gătesc şi vine familia la masă. De-asta cumpără ca apucaţii. Noi am cumpărat struguri şi ne-am dus degrabă acasă, că era deja luni şi în fiecare luni noi avem un program special, e greu de spus. De exemplu, dimineaţa ascultăm Alice in Chaine. Duba, duba, bum, bum şi aşa mai departe, că a sunat Magda şi a zis ceva de Ampoiţa, că să trecem din nou pe acolo. Trecem. Dar acum suntem chitiţi spre 2 Mai. Da, spre 2 Mai.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: