30 septembrie 2011

Bucatarisme - 6

Stiu ca e de-a dreptul ingrijorator ca scriu, practic, numai "Bucatarisme", dar asta e. Calimara merge la scoala, iar cind vine acasa gateste! Azi am efectuat o budinca cu dovleac (din retetele in suedeza). As fi vrut sa fac o placinta, da' cine sa-mi dea foile?? Reteta asta e atit de simpla incit sint in stare sa o scriu chiar si eu. Se bat usor 4 oua cu o jumatate de litru de lapte cu 2 linguri de zahar si cu muuuuuuuuulta scortisoara (nu se precizeaza cantitatea in reteta). Peste toate astea se adauga 400 de grame de dovleac strivit (eu l-am macelarit cu robotul). Compozitia asta se arunca intr-un recipient uns cu unt care se azvirle, la rindu-i, in cuptor. Se lasa cam o ora, la 200 de grade. Dupa ce ce raceste se topeste in gura, garantat!

Poza bonus: o conopida mov si un melc (dintre melcii pe care fiica mea ii aduce acasa si care tot evadeaza in bucatarie). Pe care o s-o innobilez (conopidaaaaa) cu iaurt, rosii si parmezan si-o sa-i dau vint in cuptor un sfert de ceas.





2 comentarii:

  1. Călimarooo, vino repede acasă, că te-au nenorocitără, gastronomic, sudejii ăia, fi-le-ar mama lor a dreaq !
    Poi cum, soro, tu te chinui cu dovleci copţi şi conopidă colorată şi, icişa, în ubrea-ţi natală, sfârîie grătarili, cu mititei şi pastramă şi se bea la greu, vin nou. Bine, la noi se bea mereu la greu, numai vinuri naturale, conform zicerii :"Vinul e făcut din struguri, strugurii din gaz metan !".
    De-aia-ţi spui, lasă soro leguminoasele, nu mai fugări melcul, că am impresia că, după ce ai stat în Franţa, ai început să vezi melcii ca pe deţinători de proteine animale...în cinstea ta am înălţat altare supreme, bachice. N-aveţi voi în Suedia aşa ceva ! Din fericire ...
    Poop şi, după ce prinzi melcul ăla, să ne spui cum l-ai gătit ! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. unuleeeeeee, sede-ti-ar cashcheta pe sprinceana dreapta, acus viu!!! da'cu alcooalele nu ai prea nimerit-o, beau si astia de sting. crez'c-as da lovitura daca m-as apuca de deschis micarii si pastramarii. da'nu vreau sa ma-mbogatesc, ii las pe altii:p vin, dragilor, in Suedia, sa-i invatati pe aborigeni ce-nseamna mincarea buna!!

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: