24 septembrie 2011

Not like (Facebook anymore)

Pentru ca ai doar doua optiuni de apreciere: Like si indiferenta, care se poate confunda cu ignoranta. Ca trebuie musai sa aderi la ceva. Ca daca te-a pus mama naibii sa intri intr-un joc, nu mai poti iesi. Ca pentru a intra, fie si din curiozitate, prostie sau greseala, trebuie sa permiti accesul la datele tale personale. Ca orice placere devine virus care trebuie sa contamineze restul planetei. Mai nou ni se sugereaza povestile si stirile importante (de "top"). In plus ni se baga sub ochi si activitatile amicilor in "stirile pe scurt din dreapta". Daca a tras unu' un vint stie toata gasca. Am senzatia aia neplacuta ca sint urmarita de cineva care noteaza tot ce zic si ce fac si pe urma da la tot cartierul. Stiu ca exagerez, pentru ca n-am internet pe telefonul mobil si, prin urmare, nu pot sa zic pe Fb unde ma aflu in orice secunda si cu cine. Da' tot se afiseaza tot ce comentez. Asa ca o sa scriu din ce in ce mai multe mesaje private, ca pe chat. Socializarea vazuta astfel implica din ce in ce mai mult eliminarea vietii private si a intimitatii. Spune tot, arata tot, afla tot. Obsesia asta a aflarii "noutatii" si / sau de a o transmite (fie ea o banalitate, gest de rutina, gind, nimic si link catre altceva) in "timp real" e iscata pentru a ne tine lipiti de calculator cit mai mult timp. Care "timp real"?! Ca nu mai ramine timp pentru altceva, daca se creeaza dependenta de Fb...
Draga Feisbucule, nu vreau sa stiu "in timp real" cum a comentat amicul X gluma de doi bani a prietenului sau Y. Pentru asta ma pot deplasa bine merci pe paginile lor. Chiar daca tu ai hotarit ca n-am timp s-o fac si ma ajuti tu sa aflu mai repede. De asemenea, nu vreau sa aflu cit la suta e norocoasa amica Z si nici ce-i spun astrele amicei W - aflata, evident, in alta zodie decit mine. Nu ma intereseaza cite monede a strins amicul Q in nu stiu ce joc - am reusit, cu chiu cu vai, sa blochez aplicatiile la jocuri. 
Mai nou trebuie musai sa-mi clasific prietenii in cunostinte, familie, prieteni apropiati samd. De ce?? De ce e nevoie de atitea topuri, comitete si comitii? De ce nu imi mai pot edita fotografiile? Si-ar mai fi si altele de spus. 
Si n-as vrea sa citesc: "daca nu-ti place, n-ai decit sa inchizi contul". Probabil ca o sa fac si asta in curind. Dar tin sa-mi spun parerea si mi-ar placea sa se tina seama de ea. Ti-ar placea sa ti se spuna: "daca nu-ti place aici (job/tara/planeta), cara-te!"?
De parca ar fi numai doar doua optiuni: Like sau leave.

12 comentarii:

  1. Well, si io simt ca e bine sa fac o pauza de fb, precum bine stii de altfel. SI o fac. Dar voiam sa iti zic ca exista si solutii la nemultumirile tale. Poti sa faci private din optiuni si unde dai like si pe unde esti si la cine comentezi tu:D Asta asa, ca sa fac pe avocatul diavolului. IN rest, de acord cu dumneavoastra, doamna:)

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) :-* Buna treaba asta cu FB!!! Total de acord cu tine Aida dar inainte de a-ti raspunde vreau sa ai spun Gabrielei: daca tu ai o Dacie cu volan pe stanga care o conduci de zeci de ani.... si vin japonezii si ti-o fac cu volan pe dreapta si iesirea prin portbagaj si consuma diesel in loc de benzina... motivand ca ASTA ESTE EVOLUTIE.... ti-ar conveni??? NU, nu cred!
    Mie nu imi mai convine FB in configuratia actuala dar asta este.... ma adaptez pentru ca are parti bune si rele.
    FB a devenit o isterie planetara si aici imi aduc aminte de o faza din Italia: un dealer intreaba: droguri, ceva??? la care i se raspunde nonsalant: NU multumesc.... folosesc deja FB!!!
    @ Aida- noua grila si schimbare a FB-ului nu o sa faca decat sa le umple buzunarele unora.... pe naivitatea "altora".... daca esti destul de ... "cu capul pe umeri".... folosesti FB tot pentru ce il foloseai si pana acum ;)
    Mania jocurilor online este intradevar grava!!! Am avut de "tras" de pe urma jocurilor: certuri si reprosuri din partea cunoscutilor ptr ca..... nu imi fac "ferma" si sunt a dreacului ca nu le sunt vecin =)) Nevasta ajunsese sa comunice cu mine pe FB stand in aceeasi camera spate in spate la birouri.... sau in loc de "iubire faci tu te rog piata?".... ajunsesem la "imi strangi si mie "recolta" te rog? " Am amici la 50-60 de ani.... care dupa 10 ore de munca si stat in picioare vin acasa si stau pina la 3-4 dimineata si "prasesc" la ferme intrebanduse cum eu in 3 luni am ajuns la nivelul 150 cand ei de 2 ani se chinuie si.... tot pe la 90 sunt;)) si mai ales.... se intreaba cum de AM RENUNTAT ???? De parca mie FB imi plateste facturi sau imi umple frigiderul!!!!! Frate.... desteptarea!!!! Am jucat un joc datorita cunostintelor si doar ca sa le demonstrez ca nu fac altceva decat sa piarda vremea inutil....mai ales din lipsa de logica si strategie(de ajunsesem sa am 500 "prieteni" pe fb de prin toata lumea... mai ales italieni si americani- se mai intreaba lumea de ce e america in groapa? Pai toti sunt pe FarmVille =)) )
    Asa ca... am facut curatenie pe FB si ignor orice "noutate".... am familie si prieteni.... restul de categorii care vrea FB sa i le umplu.... sa astepte mult si bine pana o sa o fac!
    Sunt SATUL de sloganul: daca nu iti place postul ai telecomanda sa schimbi canalul.... sau CARA-TE!!! Asa ca decat sa ma car eu... am "carat" pe altii din lista! Sunt perfect constient ca... daca as renunta la FB in semn de "protest"... actiunea mea ar fi ca o frunza cazuta in padure pe timp de toamna sau o picatura de apa luata din ocean: putin ai doare in spate pe staful FB de plecarea unui client din moment ce alte 10 milioane bat la usa sa se inscrie fara ca macar sa ai roage cineva ;)
    FB-ul are partile proaste datorita suprasolicitarii serverelor si sutelor de mii de aplicatii (datorita carora este "free") dar are si parti bune, de aceea voi continua sa il folosesc in continuare indiferent de ce ar spune unii sau altii, il folosesc conform "regulilor proprii" si asta nu are de ce sa ma deranjeze. Mie personal mi-a adus beneficii: mi-am gasit fratele dupa 20 de ani prin intermediul lui, mai aflu cand se mai naste cate un copil amicilor... sau regasesc amici cu care am pierdut contactul si ai regasesc prin cine ce stie ce state plecati.
    Mai nou... ultima stire aflata pe FB... si-a schimbat nevasta-mea statusul din "maried" in "single" =)) =)) =)) Deci tot raul spre bine: imi vin si mie actele de divort poate ;))
    Ps: Aida.... poate ma bagi si pe mine in lista la tine in FB... aflu si eu ce mai faci (ca pe blog scrii mai rar) ;)) =))=))
    O zi lina... stii ca glumesc, nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ps. ca imi adusesem aminte de amicul nostru comun: sa nu inchizi contul de FB... sa nu patesti cumva ca.... sa dai in depresii :P:P:P Uite acum am gasit explicatia depresiilor lui: nu are FB!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alooo, nenea Nimeni, da' de ce mă bârfeşti, frate ?! Ce-ai , bre, cu depresiile mele ? Mie-mi plac, îs ale mele şi mi le cultiv, mai ceva ca recolta de la Farm Ville...

    RăspundețiȘtergere
  5. moama, am musafiri! si na-m nika de mincare:ppp
    sa va iau pe rind.
    Gabriela: nu poci sa iau pauza, ca vorba mea si a lui Nimeni si a tuturor: sintem virusati! Fb are si parti bune, nu ne mai putem lipsi de el... doar daca se inventeaza ceva mai bun. e prea multa iluzie in treaba asta, asta incerc sa spun. cantitatea ne copleseste.

    RăspundețiȘtergere
  6. N----am nika, se-ntelege:)
    Nimeni: te-am cautat pe Fb ("Nimeni") si nu prea te-am gasit! in schimb, "Aida B" sint o multime, printre care si subsemnata:)
    nu joc, nici nu vreau sa intru in vreun cerc dintr-asta vicios, feri-m-ar Sfintul! de aia nu-mi iau nici telefon destept cu internet, sa nu fiu tentata sa stau cu nasul in el. destul timp pierd/consum pe linga laptop.
    prevad ca o sa avem parte si de reclame, deocamdata apar niste "sponsored" in partea dreapta.
    sa stii ca multi americani si-au sters contul de pe fb, nu ai fi primul care o face.
    am senzatia ca reteaua asta capata atita notorietate si devine atit de reala ca-n curind vor iesi si legi in ceea ce-o priveste. referendumuri, alegeri... chiar, cum ar fi o lovitura de stat si debarcarea actualei conduceri? rascoala sclavilor... aaa... utilizatorilor de FB:DD

    RăspundețiȘtergere
  7. Haidi bre capca... ca nu am zis nimic de rau :p (plus ca nici nume nu e spus) s-a inteles gresit din exprimarea mea sau... nu am fost eu destul de coerent. Eu ma bucuram ca am gasit explicatia depresiilor tale: din cauza ca NU ai FB.... daca aveai FB... nu mai aveai tu timp de depresii neam =)) erai tinut in "priza" mai ceva decat pastilutzele ale de te lauzi tu ca le iei.
    Aida: "sfatul" era sa nu te lasi de FB ca patesti ca domnul asta recalcitrant de mai sus ;))

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nimeni: io cred ca intelesei si luai sfatul in gluma. ar fi trebuit sa-l iau in serios?:))))

    RăspundețiȘtergere
  10. Dau si eu un "Like" la articolul asta ... :)
    N

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: