05 mai 2021

BĂIEȚII DE LA GREEN

De toate făcuserăm noi doi, eu și Luca, foto: despărțisem Gabonul în două, Dunărea în patru, dar partea aia cu Berlinul și Budapesta mai cu folos, zburasem în spațiu spre Andromeda ca să aducem ridichi pentru planetă, de exemplu locuitorii Americii Latine haleau ridichi și la cafea, puneau sare, salată verde și un pic de neagră braziliană, intervenisem în războiul de secesiune dintre Bucovina și Rădăuți, ambalasem pește viu prins pe Siret, lărgisem plaja la Mamaia, adică era mai lată spre Vama Veche, și că tot am pomenit de Vamă, acolo acoperisem plaja cu o husă neagră ca să nu se vadă și audă nimic, nici măcar scumpeala cazării, puseserăm petale în plus la margarete, udasem florille, ne spălam pe mâini la un lighean portabil și-atunci, trecând prin fața Green Hours din București ne-am zis: de ce să nu facem și un festival de chitară bas numit Dracula Bass? Voicu a fost de acord, Radu Lupașcu, om bun la toate, a fost de acord, Vaticanul a fost de aord și atunci ne-am apucat să spălăm câteva chitări bas, să le acordăm, să chemăm scrumiere, foc, concurenți și uite așa am făcut ceva de stătea Bucureștiu-n nas. Primul festival de chitară bas din România. Lume multă, partituri celebre, și un concurs de cel mai bun basist. Treceau norii și se mirau. Gutuile nu treceau dar se mirau continuu. Basul se auzea peste tot în România. Chiar și pe unde primarii unor localități, care nu ascultă muzică niciodată c-așa-i învață la școala de securitate, muzica era lăsată să intre pe geam, ca să învioreze secretarele. A fost un succes. Lumea vorbea prin piața Amzei: ai auzit, bă, de ăia cu basul de la Green? Au venit concurențti din toată țara. Ai citit ultimul Creangă? O să vină vremea să-l alegem pe Iohannis, să vezi atunci ce chitară bas ne așteaptă. În sfârșit. Festivalul s-a terminat după trei zile și noi ne-am pus pe așteptat pe ceălălalt de la anu’. Până atunci ne-am luat pioletele, sacii, saltelele, un dulap, foc, pastramă, becuri, două afișe și ne-am dus să așteptăm în munți. Cică și acolo se poate face un festival. De urși cântând la mandolină. D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: