01 martie 2021

MĂRUL

Mama mi-a dat un măr galben verzui să-l am în pauză. Mi-a zis: ascunde-l sub sarafan, ieși în curte, copiii sunt invidioși, ei n-au mere. Pe drum am trecut prin cea mai mare piață din Imperiu și mi-am vopsit mărul în roșu. Imediat a venit șarpele și mi-a zis: lasă-mă să-l mușc odată și te vei pomeni cu Făt Frumos. Făt Frumos a venit și m-am dus cu el la școală. N-avea loc în nicio bancă, așa că profa l-a ținut lângă ea la catedră. Îl tot întreba cât fac trei ori trei sau care e capitala Zarandului, iar Făt Frumos, băiat bine crescut răspundea cu zâmbetul pe buze. M-am dus la el și i-am spus: dacă mai flitrezi cu profa, te duc înapoi în piață și te fac roșu la loc. Așa am făcut. A venit din nou șarpele și mi-a zis: dacă-mi dai mie mărul să intru-n legendă cu el, îți dăruiesc doi copii cum n-a văzut nimeni în tot Imperiul. I-am dat mărul. Când m-a văzut mama cu copiii a încărunțit. Sânii i s-au topit în două perne fleșcăite, a scăzut în înălțime și a zis: piei cu ăștia de aici! Eu am luat-o spre școală cu ei. Trebuiau să pună burta pe carte dacă vroiau să ajungă cineva. Profa i-a întrebat: pe care carte vrei să pui burta. Ăla mare a zis: pe geografie și așa a devenit cel mai tare geograf din Imperiu. Știa munții pe din-afară. Ăla mic a zis: p-asta! Era cartea de trigonometrie exagerată care se învață numai la clasele mari. Așa că, cu datoria făcută, am plecat de la școală spre casă. Șarpele era tot acolo și mi-a zis: hai să facem din prima coastă un bărbat. Sau femeie, ce vrei. I-am zis că vreau un ghiozdan încăpător, din alea de care au frații Cleep de la noi din clasă, frații cei mai bogați din Imperiu. Și imediat în spatele meu a crescut un sac uriaș. Era plin de mere. Am ajuns acasă și i le-am dat mamei. Mama a luat unul galben verzui, mi l-a dat și mi-a zis: uite, să ai în pauza de recreație la școală. Ascunde-te când îl mănânci, copiii sunt invidioși. Binențeles că am trecut prin piață și mi-am vopsit mărul în roșu. Imediat a apărut șarpele. Și tot așa. D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: