08 martie 2014

Metabolism cu Ali baba şi cei 40 de hoţi

Că să vedem Bună seara Bucureşti sau Metabolism al lui Porumboiu pe HBO. * Da' nici să nu stăm degeaba, ci să curăţăm usturoi. * Ne-am pus zece căpăţâni în faţă şi brusc a început filmul. * Doi tipi la volan, el şi ea, vorbesc despre cum ar face el filmul, ceva pe 35 de mm nu merge, ci digital. * Drumul e lung, aşa că dai pe Pro ca să te minunezi de vreun talentat. * Te-ntorci după o juma' de oră la Metabolism,. Cei doi sunt la ea acasă. Ea îi explică cum se-mbracă. Iau aşa, fac aşa, mă duc aşa, acum mă şterg, iar el fumează, fumează într-una. * Pe ştiri, că să-l graţieze pe Gică Popescu că e un tată bun şi  a dat juma' din banii furaţi. * Devine greţos subiectul, dacă Gică va fi graţiat înseamnă că condamnarea acestor "băieţi grei" din fotbal a fost o mascaradă. * Sună la uşă. Da, aşa a făcut. De două ori lung. * Era Ali Baba cu cei 40 de hoţi. * Din prima mi-a zis: unde să-i mai trimit p-ăştia să fure? * Răspuns: peste tot. La licitaţiile pentru autostrăzi, la graniţe, pe unde trec camioanele cu ţigări, în pieţe, unde nu se dă, Doamne Fereşte, vreun bon de casă, pe la cei care fac vin clandestin şi şi-l vând la poartă, cum n-ai unde? România e o ţară demnă de toate furăciunile voastre. Dar de ce 40 de hoţi şi nu 100?, înreb ca prostul. * Mai dăm pe HBO. * La Metabolism. * El fumează şi iar fumază. Sunt la restaurant. Dialog: Ce-ai făcut în Franţa? Păi, nimic, am stat doi ani jumate, vroiam să fac actorie d-aia m-am întors. Ea mănâncă o lămâie, că aşa arată, cu beţişoare, el o pâine sau cam aşa ceva şi secvenţa ţine, ca toate de altfel, cinci minute, fără să se întâmple nimic altceva. * Mai dăm pe Pro. * Talentaţi cu duiumul. * Văzând cum mă chinui cu usturoiul şi cu Metabolismul idiot al lui Porumboiu, Ali Baba îmi spune: sunt puţini 40, dar sunt esenţa hoţiei, sunt cei mai buni. Îi trimit la Sănătate, la Mediu, că acolo-i cu pădurile, la dezvoltare, la toate alea, ce ştii tu? Crezi că noi furăm la drumul mare? Nu. Noi o face cu schepsis, de la butoanele înalte ale puterii. * Pe Pro, la talentaţi cânta unu' cu o chitară şi doi păpuşari mânuiau un burete, o copie a unui artist spaniol care a făcut spectacolul la Bucureşti, deci nu-i bine, aşa că am dat înapoi la Metabolism. Ei mănâncă în casă. El fumează, ea fumează. Apare Laurenţiu, un preten din lumea filmului. Zice: nu vii la casting? Ei îi spusese, da' ea, ce să vezi, zice da. Şi nu ne-am mai întors la Metabolism, ne-am despărţit cu un gust amar: "tânăra generaţie" a filmullui românesc, "noul val" nu confirmă şi nici nu mai are când, că vin chinezii din urmă, vezi Oscar, o să vedem Cannes şi altele. * Ali Baba a plecat. * Mi-a lăsat un hoţ, în caz că am nevoie de ceva, de-o graţiere, că tot hoţie se chiamă. * Şi aşa mai departe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: