20 martie 2014

Jurnal 6

Să mergem la film, ne-am zis ca de obicei înaintea unor evenimente nasoale, să mergem. * Facem o paranteză: evenimentul nasol este dezbătut pe toate televiziunile: intră ruşii la noi în ţară sau nu? * Noi am pus-o p-aia rea şi-am zis că intră şi ne-am făcut provizii de ceasuri, am dus femeile în pădurea Snagov, acolo unde au câteva case tineri milionari români, am băut toată apa şi ne-am închis în frigider. * Doar filmul ni l-am mai permis. * Ne-am dus la Jaful lui Nae Caranfil. * Păi, e un film mişto, nimic de zis, aşa că vi-l recomandăm cu căldură. * Scenariu, actori, poveste babană, iar actori, da' ce actori, motivaţia jafului puţin cam subţire, dar foarte poetică, pe scurt un film în toate minţile făcut de, credem noi, cel mai bun regizor la ora asta al României. * Ce Metabolism, ce Fotbal nu ştiu cum ale lui Porumboiu, ce Love Building, care Roker, care Câinele Japonez, care altele?, că sunt bătaie de joc la adresa şi pe banii noştri. * CNC-ul, Centrul Naţional al Cinematografiei se comportă cel puţin ciudat: întâi, prin decembrie 2013, a prelungit data de înscriere în concursul care se desfăşura, caz penal după cunoştinţele noastre, iar acum, în 2014, desfiinţează vechiul site al instituţiei şi-l înlocuieşte cu unul guvernamental pe care nu poţi să vezi nimic. * În sfârşit, după film am luat-o spere casă, spre frigiderul noastru. * În faţa Parcului Carol sunt echipaje de poliţie seară de seară, erau şi acum. * Poliţia n-are treabă că urcând dealul spre Filaret îţi rupi maşina în gropile iscate pe lângă linia de tramvai, ei doar îţi cer RCA-ul. * Ei bine, în una din gropile alea era avionul malaezian. * Ăla dispărut de două săptămâni. * Uşa era deschisă şi în avion nu era nimeni. * Am aflat de la pilotul terorist, că chinezii de la bord sunt la Dragonul Roşu, la cumpărături, ăia doi americani sunt în centrul vechi şi că încet, încet avionul se umple de oameni străzii români, care vor să emigreze în China dacă se poate. * La avion mai erau aşteptaţi Ponta, Băsescu, CSAT-ul ţării, Radu Tudor, analist militar, un expert în orez, Andreea Pora, susţinătorii lui Pleşu cu cărţile, aceleaşi, în mână, de exemplu unul avea o carte care făcea disonanţă: Un' te duci tu mielule? şi în locul mielului era poza lui Liigheanu pe gânduri, a lui Liigheanu de la Hamangia. * Am tras avionul în curtea noastră şi, ca să dispară definitiv de pe radare l-am dezmembrat şi l-am dus la magazinul de fiare vechi din Ferentari, un magazin probabil ca alte câteva sute despre care poliţia nu-ntreabă de ce cumpără fier vechi. * Apoi, ne-am închis cu pilotul malaezian în frigider şi am aprins televizorul, ca să urmărim în linişte şi cu burta plină minciunile media ale guvernanţilor noştri. * Şi aşa mai departe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: