16 octombrie 2011

Vizite de lucru

Ziceam mai deunazi iar m-am enervat in tara asta Zen. Una din cauzele provocatoare de draci topaind pe sistemu-mi nervos a fost mutarea sediului scolii pe care cu onor o frecventez. De la 6 (sase) minute cu bicicleta casa-scoala, hai 10 (zece) cu tot cu scos si bagat lantul intre spite si primul gard disponibil, am sarit la 40 (patruzeci) de minute! Care includ minutele de mers cu bicicleta pina la statia de autobuz, asteptarea lu' nenea soferu', traseul pina la scoala (cam 20 de minute, oricum ai invirti-o) plus mersul pe jos de la statie pina'n banca. Am zis 40, pentru ca am pasul mic, da' nervos. 
Deci se muta scoala.... Si cind se muta scoala, apar si mesterii care mai bat un cui, mai bormasineaza o gaura, din astea gospodaresti. Si pen' ca zgomuotul dauneaza grav studiului in clasa, am fsot trimisi sa studiem pe teren, adicatelea sa facem "vizite de studiu" (studiebesöker). Ca cica sa ne conversam intre noi in suedeza, sa admiram peisajele in suedeza si, apoi, sa ne scriem impresiile in suedeza.
Asa ca am vizitat noi urmatoarele:
Pildammspark, care e un parc oleaca mai mic decit Herastraul, dar fara barci si fara Muzeul Satului:
Malmö Museer (despre care am mai scris). Singura diferenta fata de vizita de asta vara o reprezinta expozitia unei tanti care nu mi-a spus nimic, ca erau niste desene naive, gen lucrari ora de desen clasa a VII-a. Mie mi-a placut tabloul asta (alt film, alt regizor):
Trädgardspaletten, pe care ei o/il considera gradina botanica, dar care e, de fapt, o imensa sera cu plante mai mult sau mai putin exotice:
Chokladfabriken, singura si ultima din Suedia care foloseste cacao adevarata si care se gaseste, culmea!, la Malmö! N-am vazut decit magazinul cu mesele, scaunele, tejgheaua si minimuzeul din aceeasi incapere:
Am mai fost si la Malmö Konsthall si Ikea, dar nu am poze. In primul am vazut niste expozitii ciudate, mergeti pe site si admirati cu incredere. Eu nu prea am cuvinte pentru arta asta post-post-post-moderna. La Ikea am vazut mese, scaune, covoare si razatoare, in dulcele stil scandinav.
De vorbit am vorbit tot in limbile de mare circulatie internationala pe plan local: araba, engleza, persana, franceza si romana. Vremea a fost cam nasoala, am inghetat, ne-am plimbat mult cu autobuzul si pe jos si n-am invatat mai nimic.  Urmeaza vizita la Tribunal. Wow!!!

2 comentarii:

  1. Fina bilder, Aida! Du får skriva lite på svenska med. :) Google Translate fungerar inte så bra. /Elin

    RăspundețiȘtergere
  2. hej Elin! oj oj oj... jag kommer att skriva pa svenska en dag... kanske efter SFI:) tack för din besök.

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: