27 februarie 2024

CIOHANNIS, CIUCĂ ȘI CIOLACU CU COVRIGII PRIN EUROPA

Suntem în dudul din spatele casei. Ăla de face și dude albe, și negre, și galbene numit de noi Manole după un bunic de-al meu care a fost general turc în războiul Crimeei. Ascultăm radioul. Cică Ciohannis, Ciucă și Ciolacu umblă cu un sac de făină prin Europa ca să-l facă cadou cuiva care i-ar numi pe toți trei șefi NATO. Care cum zice da, să vedem, pac cei trei îi coc câteva sute de covrigi cu câini în coadă. După ce umplu cu covrigi Europa, ei se întorc în România și-o comasează până la dispariție, lucru care se va întâmpla cât de curând susțin surse americane. Fapt confirmat și de trei studenți uruguayeni care în anul 2118, la 200 de ani de la formarea României, ei au căutat țara noastră în Europa și n-au mai găsit-o. Doar undeva în istoria artei un Brâncuși și în istoria sportului o notă de 10. În rest nimic. Muzică, literatură?, nimic. Cei trei aveau stră străbunici undeva în zona Caracal, dar vasele americane de pe Dunăre nu i-au lăsat să se apropie. Ne-a mâhnit știrea, ce să zic? Dacă vin cu comasarea și la noi în sat ce ne facem? Vrăjitorul din Oz, care era cu noi în copac, de comasare se temea cel mai tare. La mine în curte, a zis, găinile nu vor să fie comasate cu pisicile. Alea se spală prea des. Și lacrimile au continuat să curgă. Dudele cădeau, io am zis să facem o plăcintă de dovleac din aia de la Kaufland când radioul ne-a mai dau o ultimă veste: Cică generaul turc Manole când i-a văzut pe turci apropiindu-se a început să tragă, când i-a văzut pe ruși venind prin tranșee a început din nou să tragă, iar când a văzut armata engleză pe niște corbii urâte rău l-a apucat stomacul și s-a internat la Colentina. Ne-am dus la spital. Io am luat mere, Mira a luat pere, Vrăjitorul ceva pește din Dragomirești, că v-am spus că-i balta aproape, deci pește și mălai și ne-am dus pe Ștefan cel Mare, la spital. Era coadă. Ciohannis, Ciucă și Ciolacu împărțeau câini cu covrigi în coadă și lua lumea, lua. Am luat și noi. Ne-am întors în dud, am început să dăm telefoane. Manole ne-a răspuns că-i bine, e bine, acum, de exemplu, se uită prin gaura de la covrig. Și e soare, e soare, mamă, mamă, ce soare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: