28 iunie 2011

Cronica de Suedia - 7

Inca una (bucata cronica) si ma duc (in vacanta). Ca nu ma pot abtine sa nu arunc ultimele sageti otravite si priviri obiective asupra tarimului de adoptiune temporara.
Trecu si luna asta, scaparam cu viata dupa tonele de cirnati si capsuni ingurgitate. Fie primite, aleluia! Bineinteles ca tot suedezul a asteptat cu sufletul la gura sosirea pe piata a capsunilor suedeze, care sint infinit mai bune decit alea belgiene, da?? 
Pe linga cortegiul de sarbatori nationale de care tot vorbesc de-o luna incoace, s-a mai intimplat si bacalaureatul suedez. Nu stiu cu ce se maninca bacul aici, in schimb stiu ca tare mai e sarbatorita progenitura familiei care, iata, poa'sa iasa pe piata muncii si sa-si cumpere bautura legal de-acum! Petreceri peste petreceri, mai mult sau mai putin surpriza, calarire in oras in masini decorate si cu boxele la maxim. In orice zi a saptaminii, fireste, ca pe-aici nu se-ncurca lumea in detalii gen "miine muncim baga-mi-as", mai ales cind vine vorba de bautura.
De la inceputul lunii s-a revolutionat si transportul in comun la mine in urbe: nu mai poti cumpara bilet de la nenea soferul (era mai scump oleaca decit biletul din abonament). Nu. Ori ai abonament (faimosul JOJO kort) ori dai mata un sms la numarul 72040 ca sa-ti cumperi belet. Cu alte cuvinte, daca n-ai telefon mobil suedez sau cu roaming nu te poti urca in autobuz. Noroc ca pentru copii e gratuit transportul in comun, altfel ar fi obligati sa invete sa surfeze odata cu facutul la olita. Pentru musafiri ne-am dotat cu abonamente suplimentare, pe care le putem folosi oricind si oricum, ca nu sint nominale. Partea buna e ca vara ne bucuram de abonamentul special de vara. Am dat noi 50 de euro pe el, dar 2 luni mergem unde vrea muschii nostri in regiune, in autobuz si tren. Unii asa isi fac vacantele.
Ca tot veni vorba: vacanta placuta, oriunde va aflati!

5 comentarii:

  1. Haolio! Poi daca ma pune mama lu' proces verbal sa calc cu shlapii mei prin Malmo nu am voie sa sui in traivan ca n-am de unde loa belet? De unde, soro, telefon mobil de la suedeji? Ca am inteles ca daca n-ai numar d-ala de identitate nici la veceu' public nu poti sa merge. Ce sa fac? Stau in statie si vad daca are cineva un SMS in plus?! Sau sa le fur telefonul?!

    RăspundețiȘtergere
  2. =))=))=)) Vlad.... ce haios esti! (nu da, ca am inteles spiritul de gluma)
    Acum tot in gluma dar pe "stil nordic"... la intrebarea: Ce ma fac? Iti zic eu: TE INTEGREZI ;);)) Si atunci ai sa "canti" ca tipii de la Planeta Moldova: Avem di tatii....
    Aida: VACANTA PLACUTA!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vladule, vii cu mobilu' tau romanesc si roamingizat si trimiti esemes la numarul ala:p

    RăspundețiȘtergere
  4. Poi daaaaaaaa! Sa ma coste mai mult semeseu' decat beletu'! Da' ce-s? Prost? Las ca vorbesc cu nashu' si daca totusi ma prinde, nu imi poate da amenda, ca noi nu suntem in Shoengen si nu au cum imi trimite amenda acasa! M-am gandit: tot le dau io tzeapa la suiedejii astia... 'Te-le-as ...

    PS Pe de alta parte, sa moara vecinii mei, Azorica si Grivei daca ma trage atza sa viu vre-odata in tara blondelor!

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: