22 octombrie 2013

Economia salvează România

Azi noapte am avut un vis. * Se făcea că Dumnezeu, cu înfăţişare de Judecător, a poposit în România şi a pus o singură întrebare copiilor lui Adrian Năstase, Ilie Sârbu, Umbrăreanu, Columbeanu, Prigoană, miilor de copii de demnitari şi securişti: mă, da' de unde aveţi voi bani de maşini bengoase, de investit în cluburi de fiţe, de cumpărat case cu 200 de etaje, de plimbări în locuri expensive din lume, de cheltuit câte o mie de euro pe zi. * Şi copiii au răspuns în cor: de la tata. * Şi tata de unde-i are?, a insistat Dumnezeu Judecătorul. * Din salariu, au făcut economii şi aşa ne-au dat bani de buzunar cu care am cumpărat tot ce zici. *  Şi brusc ne-am trezit cu o revelaţie: dacă ei pot economisi, noi de ce n-am putea? * Aşa că zis şi făcut. * Dintr-o pensie de 1.000 pe lună, una mie lei, ne-am apucat de pus deoparte câte o sută pe zi. * A fost incredibil: după prima zi aveam Bentley, după două zile am cumpărat Peleşul doar ca să nu-l mai vedem pe Duda pe acolo, după trei zile am dat bani lu' cui trebuia şi ne-am ales parlamentari, numai ca să ne apărăm economiile, după o săptămână aveam un mall pe malul Dunării cu vedere la Marea Mediterană, după 15 zile aveam o stradă particulară cu poliţist cu tot, iar după douăj' de zile ne cumpărasem un avion de mic litraj destul cât să ne care la Paris şi înapoi. * Partea frumoasă a fost la urmă, când după ce am economisit şi ne-am luat tot ce-aţi citit mai sus, tot mai aveam din pensie 500 de lei, pe care, evident, i-am lăsat nepoţilor. * Din 500 de lei pe lună un nepot de-al nostru, nu-i dăm numele ca să nu se afle că e Daniel Motorola Vasile, a investit în Camerun în gaze de şist şi numa' din şpăgi şi-a mai cumpărat un escadron de piraţi somalezi cu care bântuie Oceanul Indian după pradă. * Aşa că, noi am declarat: Economia salvează România, şi ne-am dus să depunem patru lei la bancă. * Dacă strângem patru lei pe zi timp de o săptămână, putem avea şi noi o colecţie de tablouri ca a lui Adrian Năstase. * Iar dacă economisim aceeaşi sumă timp de doo' săptămâni casă ca a lui Videanu. * Ne-am dat jos din pat şi am pus să ascultăm Alvin Lee-ul trimis de Radu Birişteică. * Ne-am spălat pe dinţi. * Dar când să punem pastă pe periuţă, ne-am gândit că mai bine o economisim şi din patru tuburi ne putem face un concediu în toată America, ca să vedem dacă Ponta chiar ia masa cu Chevron sau sunt dezinformări pe media cum ne-am obişnuit. * Şi aşa mai departe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: