06 ianuarie 2015

Malmo 2

All you need is love este emblema, sloganul oraşului la trecerea dintre ani. E scris pe tot Malmo, fie transport, afişe stradale, magazine. Şi noi avem nevoie, da' mai vrem să vorbim şi cu Moşu' ca să ne lămurească dacă după ce am adormit citind Pas cu Pas, mai putem crede că lucrul bine făcut în ţara noastră, pentru că noi credem că nu. Ne-am instalat, am sunat la Moşu' pentru că aveam telefonul lui de la Aida, da' Moşu' n-a răspuns. Pe repondeur zicea, era chiar vocea lui, că e undeva în Portugalia unde e mai cald.
Tina Cumva a zis că să studiem traseul maşinii 4. Care ne duce de nu ştim unde nu ştim unde. L-am luat pe 4. I-am zis şoferului că vrem la mare, pe litoral, la podul care leagă Suedia de Danemarca. Ne-a făcut o surpriză colosală: deşi depăşise capătul liniei lui, ne-a dus chiar pe nisipul mării cale de încă 20 de minute. Bravo lui. Era un arab. La întoarcere, alt şofer de pe linia 4 a scos un gps şi ne-a arătat unde stăm. Excelent.
Pe urmă ne-am luat de mâncare de la Lucus Food, un market uriaş ţinut de nişte români. Şi de la Lidl un cozonac.
Malmo e un oraş tăcut, liniştit, cu nimeni pe străzi. Elegant, cu arhitectură de cazarmă, cu un vânt care-ţi intră şi prin nasturi. Rarele cârciumi sunt scumpe, cum scump e mai tot transportul şi reducerile din magazinele mari. Magazine în care simţi din plin globalizarea. Ce e la Unirea în Bucureşti este şi în orice magazin suedez. Altfel oraşul n-are magazinaşele Parisului sau New Yorkului, ca să zicem aşa. Nici măcar veselia erotică a Lipscaniului nostru.
Luasem cotlet şi l-am făcut. Am băut vin şi l-am sunat din nou pe Moşu'. Era tot în Portugalia, la căldură. Ne-a mai zis că, într-adevăr, all we need is love, da' mai trebuie şi mare atenţie la cum facem Pas cu Pas, să nu cădem cum am mai făcut-o. Pe urmă a zis că mai vorbim şi a închis. Am aflat că se băgase unt în Portugalia şi Moşu' se grăbise într-acolo. Deh, ce să-i faci, se pare că all we need is unt şi nu dragoste.

A suivre

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: