03 martie 2012

Adevaratul fals

Am fost la un concert mai special: Killer Queen - Queen tribute band. Nu stiam cu ce se maninca, n-am cautat nici o informatie de teama ca ar fi putut sa ma influenteze.  Am aflat ulterior ca un "tribute band" e o trupa care se straduieste sa imite cit mai bine originalul.
Cel mai mare concert pe care l-au facut arata asa. Cel la care am asistat s-a tinut intr-o sala mult mai mica, cu un public destul de in virsta (erau si citeva bucati de mamaie pentru care moartea lui Freddie a coincis cu menopauza personala).
Las la o parte faptul ca am platit la garderoba - obligatorie agatarea hainei intr-un cuier, cu plata (deci sigur) sau fara plata (deci pe raspunderea dvs), marchedisingul de la intrare (mi-am cumparat tricou!!!!!!!!!)... Publicul a venit ca la concert la Sala de concerte, de' , cu toace, minijupe, decolteuri negre. Mai erau si niste rockari cam pierduti si niste neni care s-au distrat ca la nunta la noi. 
Nu stiam la ce sa ma astept si n-am stiut o buna bucata de vreme ce trebuia sa simt cind i-am vazut pe artistii de pe scena - performeri... prestatori de servicii muzicale, guristi-intrumentisti... Cum sa le zic?? Un lucru e atit de evident incit nu trebuie sa insist: NU au cintat cei de la Queen pe scena si nici un solist nu-l poate inlocui pe Freddie, oricit de bun ar fi. Ca de-aia sint fan de zeci de ani, n-o sa pic pe spate tocmai acum si-o sa-l " tradez" pe Freddie. Adica ies domnii astia pe scena si-ncep sa cinte si sa-i imite pe cei de la Queen si eu sa sar de pe scaun si sa stau doua ore cu miinile-s sus si sa cint?! Se poate asa ceva? Uite ca s-a putut, pe alocuri. S-a ridicat toata sala, cu exceptia mamaiei 1+2+..+n (ca zice dexonline ca nu exista forma de plural pentru "mamaie"), din motive tehnice, presupun. Bine lucrat spectacolul, banuiesc ca au si binecuvintarea celor de la Queen. "Freddie" a fost foarte antrenant si sala a reactionat foarte bine, desi a cam tras de spectatori. 
In fine, a fost un concert in toata regula, cu aplauze frenetice, brate fluturate in aer, vocalize in sala, doua bisuri indelung asteptate. Toate gesturile, schemele si poantele au fost reproductii fidele ale concertelor Queen. Idem costume, instrumente. Foarte buni instrumentisti, voce de cursa lunga, desi nu foarte asemanatoare cu cea a lui Freddie. Cam de la jumatatea concertului incolo m-am lasat si eu dusa de val si-am intrat in joc. Se pare ca m-am jucat bine, pentru ca, odata ajunsa acasa, am observat ca am vinatai in palme, chestie care nu mi s-a mai intimplat niciodata. 
Insa, dupa ce am plecat, emotiile s-au oprit ca prin farmec si nu cred sa fi inghetat din cauza temperaturii joase. Aveam senzatia ca am participat la un imens karaoke combinat cu bal mascat. Totul a ramas acolo, pe scena goala. 
La ce am asistat, de fapt? Cit de adevarate sint emotiile? Cit de... Queen a fost muzica aceea? Sa fie muzica legata intr-atit de cei care au cintat-o initial incit sa nu o mai putem disocia si sa n-o mai apreciem la fel de mult daca e cintat de altcineva? Sa ma fi incurcat costumele si scena atit de... Queen incit m-am lasat pacalita pentru citeva clipe? Ar trebui poate sa ma gindesc ca e fost " just a show" . Ma intreb si cum sa-i calific pe artistii respectivi: sint ei oare cu atit mai buni cu cit se identifica mai bine cu originalul? Cu alte cuvinte: in cazul lor e de admirat tehnica? Trebuie musai sa ma simt vinovata daca mi-au placut cit de cit si sa afirm cu tarie ca nu au fost si ca nimeni n-are cum sa fie vreodata mai buni decit originalul? Asta in conditiile in care, repet, emotiile au ramas acolo.
Poate ca daca as fi asistat la un adevarat concert Queen as fi ramas impresionata mult timp dupa. Poate ca asta face diferenta intre grupul original si unul fals, oricit de adevarat ar parea.

6 comentarii:

  1. Pe bune, cunosc sentimentul...eu am depăşit senzaţia de "fake", stânjenitoare, iniţial, pentru a mă simţi bine, la final, sau, măcar, bine dispus.
    Nu vorbesc de aspectul comercial, la urma-urmei ştii că nu e trupa originală, de aceea nici preţul nu este cel original, dar, am învăţat că trebuie să te bucuri de ceea ce ţi se oferă, dacă este în limita bunului simţ.
    Deh, "Show must go on "!

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi, măi, A, tu nu ştiai că e plină lumea de fake-uri din astea, care se dau ba Tribute to Rolling Stones, ba Tribute lu Celentano şi că nu e bine să te duci? Vai, vai!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai au muritara si astia?? Sau tot ei joaca in tribute, ca sa faca un ban in plus?

      Ștergere
  3. Care-a fost playlist-ul? Si Freddie-ul asta de imprumut, este si el bisexual?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai au cintat repertoriul Queen vehiculat prin concerte...plus Days of our lives si Show must go on pe care Freddie n-a mai apucat sa le cinte pe scena. cit despre a doua intrebare... hahaaa! n-ai de cit sa mergi la concert sa vezi cu ochii tai:p

      Ștergere

Lăsați răspuns aici: