10 ianuarie 2012

Cronica de Suedia - 15

Pina la urma a trebuit sa merg la cumparaturi. M-am fofilat cit am putut, dar nu mi-a mers prea mult, ca familia cere de mincare. Am strimbat din nas, am strins din buze si-am intrat in magazin. N-a fost chiar atit de gretos pe cit ma asteptam, dovada ca vaccinul proSuedia isi face efectul. Chiar si dupa 2 saptamini de papa bun in Franta, cu produse din gradina cu pamint adevarat si gaini care cotcodacesc pe bune, nu mi s-a facut rau uitindu-ma in galantare. E de rau. La case am observat prezenta unei alte masini, pe linga cea in care pui monedele si din care tisneste restul metalic: masina care maninca bancnotele! Si-am tot asteptat sa manince o hirtie de 500 de coroane care nu se dadea dusa. Noroc cu clientul care s-a scotocit de marunt in portofel. Bine, se vedea ca e un client model: isi asezase deja toate produsele aliniate cu codul de bare catre el, numai bune de inregistrat fara ca vinzatoarea sa depuna efortul de a le intoarce pe toate partile. Lasa ca si-a scos si ea pirleala, invirtind si indoind bancnota ceea in sensul cresterii firelor de par si invers o buna bucata de timp. 
Repede, pina nu uit: pentru prima data in viata mea, la controlul de bagaje si corporal de la aeroport, am fost pusa sa beau din sticla de apa la care am avut dreptul (pentru copila). Care era sigilata (sticla). Si am avut si tupeul sa zic: si daca mor in urmatoarele 5 minute? La care nenea controlorul m-a privit doar interzis, deruta de care am profitat ca s-o sterg din perimetru-i vizual, ca la cit de curajoasa sint...!
Revenind la suedismele noastre, azi am fost pentru prima data la Serviciul Imigratie - Migrationsverket - ca sa cer hirtie care-mi trebuie ca sa cer bonul SFI. Ha Ha! Ca daca indeplinesc conditiile X, Y si Z pot sa primesc niste bani de la statul suedez care ma premiaza pen' ca am terminat scoala repede si cu coronita. Da' la bafta mea la bani... Ma rog, nu strica o intrebare, vorba noastra. Luumeee ca la bilci, bagat (unii) in fata doar pentru o intrebare, desi noi, prostii ailanti, parca stateam pentru altceva. Ramine cum am stabilit: vorbiti dvs. cu domnul care s-a ocupat de actele dvs, ca eu n-am nici un raspuns pentru dvs. astazi.
In rest, printesa delfina mai are oleaca si naste, la fel si vecina mea de la parter. Le tin pumnii amindurora, ca la cum sint spitalele si doctorii pe aici...

2 comentarii:

  1. ce nasol de tine, sa fii nevoita sa locuiesti intr-o tara civilizata ! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. exat, domnu'sef! nici nu stii cit adevar exprimi mata! taman acu'2 zile a trebuit sa asist la o scena ingrozitoare! ma aflam intr-o intersectie marisoara, gen cea de la Ceasu'rau. semafoarele nu mergeau, indivizi fluorescenti mestereau catarati in virful stilpilor. niciun politai angoasat cu fluerul infundat in corzile vocale. si ce NU-mi vad ochii?? nici un fir de ambuteiaj, nici o masina infipta in mijlocul intersectiei, nici un autobuz inghesuit, nici un taxi catarat pe trotuar, nici un pieton strivit!!! cita nesimtire! masinile alunecau armonios acordindu-si prioritate conform unor reguli nestiute. prietonii asteptau rabdatori un culoar liber... barbarie curata!

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: