19 noiembrie 2011

Bucatarisme - 10

Stimati cititori si draga sefu' - ca stiu ca-ti freamata papilele gustative de nerabdare -, urmeaza un nou episod din saga Bucatarismelor, inspirat si alimentat de cosul saptaminal. In seara asta va propun o chestie absolut dementiala: salada calda cu conopida si coriandru (cacofonia reiese din traducerea literara). In termeni de restaurant in care-ti lasi intr-o seara pensia pe un secol: poêlée de conopida si morcovi pe canapea de spanac cu sos à l'indienne cu smintina, miere si massala. Ha?! Asa-i ca va ploua-n gura? In mod exceptional si pentru ca stiu ca domnu' sef n-ar dormi fara s-o stie, am sa descriu reteta cu vorbele proprii. Am facut doar o poza, a farfuriei personale cu o secunda inainte de a fi rasa. 
Se pregateste mai intii sosul (dressingul, daca vreti) din 2 dl smintina, 1 catel de usturoi pisat, 1 lingurita de cafea (lgt c) de miere, 1/2 lgt c chili (sau cum se spune pre dulcea limba ce-o vorbim). Toate astea se amesteca gingas intr-un bol care se pune la rece. Mai apoi se curata si se taie morcovii (2 bucati) in rondele. Se taie conopida in buchetele. Morcovii si conopida se calesc in unt - eu le-am lasat pina s-au inmuiat morcovii cit de cit, pentru conopida nu trebuie sa va faceti griji. Se adauga massala. Massalaua asta e un condiment indian, cred ca mincarea n-ar mai avea gustul asta delicios fara ea. Cine n-are sa ceara pe la neamurile de la tropice. Se pune sare si piper dupa gust. Se pregateste canapeaua de spanac pe farfurie, pe care se pune sare, piper si o dira de ulei cu otet. Se aseaza compozitia pe canapea, se adauga deasupra dressingul si coriandru taiat marunt. Mmmmmmmmmmmm.
Dupa ce-am infulecat si ultima frunza, am curatat farfuria - in clasicul stil frantuzesc - cu piinea facuta de minurile-mi maiestre (reteta aici, merci infiniment Rose!!!):
Unii au incheiat cina cu niste brinza de capra venita cu avionul direct de la noi din sat. Daca va mai e foame mi-au mai ramas niste snitele de gogonele (mai rezisti, unule??) facute la prinz:
Sa va fie de bine pina saptamina viitoare!

20 de comentarii:

  1. Desavarsita cina! Si eu iubesc sosurile albe la legume, dar recunosc faptul ca massala nu am gustat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  2. nici nu ma pricep sa descriu... de fapt e un amestec de condimente, curry, curcuma si altele in proportii necunoscute mie. bun, bun, bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, recunosc, cultura-mi are mari lacune! D-aia habar n-am cum il cheamă pe zeul suedez al bucătăriei, da', dacă l-aş vedea, sigur i-aş rupe oasele ! Blasfemie, ştiu !da' , io am voie, că-s ortodox practicant !
    Citesc şi-mi plouă-n gură, chiftele de gogonele e peste tot ceea ce putea bietu-mi creere de poliţai să conceapă ...mă ling, virtual, pe buze gândindu-mă la massalaua aia!
    Hotărât lucru, eşti cea mai curajoasă femeie, în primul rând că ai curaj să găteşti cu chestii al cărui rost nu ştiu dacă-l ştii, io, ultima oară când am gătit cu chestii pe care nu le ştiam, a egzplodat bucătăria, noroc că nu găteam la mine acas'...
    În al doilea rînd, eşti o femeie curajoasă şi pentru că ai curaj să-i hrăneşti pe cei dragi ţie cu mîncăruri de-astea, pline de clorofilă...mai ales că abia ce ne zisăşi că la voi e lumină din ce în ce mai puţină...
    Oricum, am zis şi nu mă sucesc, eşti la Roma, mănâncă cum mănâncă romanii ! Io unu', sunt în Mărăşeşti, mănânc deci ca mărăşeştenii...recte, mazăre cu carne de porc, varză cu carne, chiftele din carne(da, ştiu, e sus colesterolu')de porc, şniţele din carne de pui şi ciorbă de afumătură. Ca să nu mi se lase greu la maţe, bag o mare ţuică, before and ,after, două-trei moşoaice cu vin roşu, ca păcatu'!
    După ce beau vin de ăsta, de-al meu, cred c-aş avea curaj să pap şi chestii din alea, sănătoase, de le găteşti tu!
    Hm, auzi, massala...
    PS Da' tot pretenu' tău rămâi, cel puţin câtă vreme o să vrei tu ! :)
    un week end frumos să ai !

    RăspundețiȘtergere
  4. Am sa caut. Trebuie sa fie si pe la noi! Am sa te anunt indata ce voi face si eu. Mie imi plac legumele crude cu sosuri crude pe baza de smantana sau ricotta, ori mascarpone, cu condimente variate.

    RăspundețiȘtergere
  5. unule, nu mai pronunta cuvinte care pica greu la stomac ca-mi ploua-n gura de inund vecinii si gindacii de la subsol. nu uit de circiuma aia unde-o sa mincam noi amindoi numai carnuri de la aperitiv la desert!

    RăspundețiȘtergere
  6. La Fée: legume crude, oh da, cind o sa am vreo reteta o sa fac si eu... am scris in niste Bucatarisme mai vechi (unule, nu citi aici) de-o salata cu avocat si brocoli. s-a saturat barbate-miu de vesnicul meu flan cu brocoli si morcovi:p

    RăspundețiȘtergere
  7. draga La Fée, tot citesc pe blogu-ti si nu indraznesc sa comentez. am senzatia ca orice as scrie ar suna banal. imaginatia mea se-nvirte dupa alt fus orar, dar asta nu inseamna ca nu apreciez povestile voastre.

    RăspundețiȘtergere
  8. Scrie orice. Acest tip de scriitura, ofera multe perspective. M-as simti onorata! Cu drag, La Fee.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mda... iar e greu cu analiza la mine: in primul rand.... cum vine asta - pana saptamana viitoare??? Adica tu nu mai gatesti pana atunci nimic? Asa de hranitoare sunt legumele astea? ;)
    La conopida ma bag cu drag.... dar de coriandru nici sa nu aud! Imi suna ciudat, parca ar fi ceva de pus pe langa icoane ;)) De massala nici nu mai zic: luni cand (daca) ajung la cursuri tabarasc pe colegi si intreb daca merita sa ma risc!!! Am un pachistanez, un nepalez, unu mai negru asa din Ghana... tre sa fi auzit ei =)) Bag si eu ceva experimente vorba unui amic: "femeia cand are chef de "experiente noi" .... trimite-o la bucatarie!" Acum se pare ca iar e randul meu.
    Ps: gluma - negluma... ce am vazut tura asta la tine Aida arata destul de delicios, cat despre gogonele.... alooo politia, atentie: vreau sa spun ca 2 "mancaruri" dintre cele mai dubioase din viata mea si care credeam ca nu le voi putea manca au fost: dulceata de coaja de pepene si .... dulceata de gogonele!
    Iar rezultatul a fost uimitor nenea Capca: supergustoase! Asa ca... cu gogonelele se pot face multe ;))

    RăspundețiȘtergere
  10. La Fëe: o sa incerc sa-mi inving timiditatea :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Nimeni: mai gatesc, cum as putea sa scap de dulcea corvoada... doar statul linga cratita e menirea femeii, nu? mai ales ca lui barbate-miu ii place la maxim piinea pe care (ma fac ca) o coc. gatesc intens si nou cind primesc cutia cu legume, adica vineri-simbata. in rest mai fac cite o ciorba à la moi, cu legumele din frigider. desigur, gustul e diferit de la un cazan la altul, dar nu atit de nobil incit sa-l imortalizez in Calimara. si eu am auzit de dulceata de gogonele si deocamdata sint la faza de "cîîîh", ca n-am avut ocazia sa gust... am facut o salata de gogonele pe care-am pus-o la borcan, o bunatate. dar asta se intimpla cind eram la mine-n sat si cresteam rosii verzi cu quintalele in spatele blocului. ce vremuri...! confirm: gogonelele au un gust incredibil, domnu' sef! ingurgitati cu incredere!

    RăspundețiȘtergere
  12. Sefu` o sa ingurgiteze cu siguranta... asa cam peste o luna, cand se rumeneste soricul ;)) "Noi"... cand o sa "avem timp" ;)
    Glumeam Aida la faza cu "gatitul saptamanal"... la tine macar are cine iti goli cazanele, la mine e naspha, eu chiar gatesc saptamanal: caci gatesc si nu am timp sa le mananc. (vorba unui amic de aici: "de cand stai singur gatesti de amorul artei, nu stiu ce te mai complici" :))=))=)) )

    RăspundețiȘtergere
  13. cum asa, singur?? credeam ca esti cu familia! la mine acasa barbate-miu e bucatarul-sef, dar acum din ce in ce mai putin, de cind are meniu de restaurant citeva zile pe saptamina si in restul zilelor mincam peste sau supa.

    RăspundețiȘtergere
  14. :)) Dap, credeai bine! Si eu am fost o perioada bucatar-sef pana am "descoperit" modelul familiei nordice =)) Asta e cam asa: suntem casatoriti dar stam separat si fiecare cu "ale-lui" - daca nu se poate locui separat.... atunci modelul finlandez cel putin spune: stau impreuna dar fiecare cu mancarea, facturile, cheltuielile separat! =))=)) Pe bune... am vazut destule familii care merg la cumparaturi sot sotie si isi cumpara si achita separat ceea ce cumpara. Eu am adoptat prima varianta... e mai simpla si mai cu "talc": cica atunci cand lipseste ceva ai vezi valoarea ;)
    In fine... eu intrasem de altceva :)) uite o reteta data de Tiesto pe pagina lui ;)) Te astept sa publici si varianta proprie ;))
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150380005083546&set=a.358191768545.152136.12626353545&type=3&theater

    RăspundețiȘtergere
  15. @ Nenea Capca: reteta consta in... chiftelutze cu mamaliguta si dulceata =))
    Asta e o alta "ciudatenie" mancata aici, sau... salata de varza cu portocale ;))

    RăspundețiȘtergere
  16. chatuiti, dragilor, chatuiti !
    nenea Nimeni, vaz ca-mi iei numele in deradere ! acu' ma fortez si-ti trimit o amenda , acolo, in tara lu' Mos Craciun !!! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Nici gand nenea Capca! Era un fel de nota explicativa pe motiv de lipsa FB. Chiar ma gandeam sa bag explicatia in comentul de sus dar mi se parea ciudat. Si ceea ce chatuim noi aici in privinta ta nu e nici pe deparde ras... e invidie!!! Si daca tot e vb de amenda... astept sa o aduci personal impreuna cu un vin asa de mult laudat ;) Apoi trecem apa impreuna pana la Calimara ;)

    RăspundețiȘtergere
  18. Bon j'ai rien compris hein :p Mais j'ai reconnu ton pain ! Et de rien ;)

    Et je devine que c'est ta recette avec les choux au dessus :)

    RăspundețiȘtergere
  19. avec le chou-fleur, oui. mais c'est la recette qui est venue avec le panier. je n'ai pas de recette moi:p

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: