26 ianuarie 2012

Despre scoala

Am apucat sa zic ca m-au chemat la scoala? Dupa ce primisem asigurari ca nu apuc eu loc pina la martisor, nici n-apuc sa rasuflu bine si sa-mi organizez diminetile de lene, ca primesc ravas: hai la scoala! Daca-i ordin, cu placere!
Bun, merg eu la scoala, zic cine sint si de ce ma prezint pe douajpatru in loc de saishpe cit scrie pe scrisoare (primita pe 23, eu inscriindu-ma pe 18, fara mari sperante, dupa cum am zis mai sus). Am si intrat in piine, aaa, bröd, asa, din prima. Maxilarele se desclesteaza cu greu, imi tot vine sa-mi iau ghiozdanul si sa plec, ce naiba caut eu aici?? Si inca n-am ajuns la ziua de azi! Asta zi, cu ore de la 8 (opt, adicatelea trezit la un 6 juma') pina haaat la orele 15, cu o fereastra pe care am umplut-o la biblioteca, la sala de studiu. Carevasazica engleza cu o profa cam tacanita si haioasa, care m-a decis sa continuu cu orele "normale", ca am ce invata. Apoi suedeza de toate zilele in care am croit povesti dupa imagini. Grea mai e munca in echipa, ca fiecare are opinii si le sustine pina-n pinzele albe, iar timpul e limitat. Joaca asta de-a follow the lider nu-mi place deloc. In schimb, ce-mi place foarte tare e ca am de citit cite o carte: una in suedeza pentru suedeza (din aia simplificata, cum se zice pe aici, ca de nivelul meu) si una "normala" in engleza pentru engleza. Plus compuneri de 100 de cuvinte din 2 in 2 saptamini (au astia ceva cu "din 2 in 2") pe ce subiect ma pasioneaza. La engleza, ca la suedeza mai scriem si in clasa, de exemplu impresii despre curs.
Dupa care am fost la biblioteca, asteptind cursul de matematica. Cursul meu de matematica e "flexibil", adicatelea trebuie sa particip cel putin o data pe saptamina (a cite 2 ore), din cele 6-7 intilniri propuse. Nu prea imi convin propunerile, ca fie se suprapun peste cursul de suedeza, fie sint plasate dupa-amiaza. In plus, am test din 2 in 2 saptamini, miercurea intre orele 15 si 17. Mai aiurea de-atita nici ca nu se poate! Ce se-ntimpla la cursul asta de matematica: iti scrii numele pe o foaie de prezenta, notezi impresiile si ce-ai de gind sa faci, apoi... faci! Ti se da o lista cu capitolele care se buchisesc trimestrul asta la nivelul tau, dupa care iti sufleci minecile si te apuci de treaba. Daca n-ai manual propriu iei din dulap unul si treci la facut exercitii si probleme. Sint si fise cu exercitii si rezolvari pe verso pentru fiecare capitol si subcapitol. Mai e si-un prof pe-acolo, il poti intreba daca ai nemultumiri. Cu conditia sa stiu cum sa-l intreb, ca eu am studiat matematica, acum vreo 20 de ani, in limba romana. Azi am facut adunari cu minus si plus, de numere si de fractii, la puteri pozitive si negative. Am invatat (jur pe rosu!!!) din manual si cum sa tastez pe calculator (de-ala mic de calculat, nu de stat pe feisbuc) puteri si cum sa le calculez.
Cam atit despre primele 3 zile de scoala.


5 comentarii:

  1. "Plus compuneri de 100 de cuvinte din 2 in 2 saptamini (au astia ceva cu "din 2 in 2") pe ce subiect ma pasioneaza"
    Dupa care vor urma (cu siguranta) cele IMPUSE: descrie o camera, povesteste hobby-ul tau, relateaza ultima carte citita (comentariu literar pe bune), ia un text din ziar sau net si..... dezvolta-l, explica-l cu propriile cuvinte, fa o afirmatie pe un subiect dat si..... motiveaza si sustine afirmatia in scris, vrei mai mult? sa ma uit pe net la "programa scolara si temele "la alegere" IMPUSE pe trimestrul acesta! Astea asa..... "de inceput" Sa nu imi amintesc de "team work": jocuri cu zaruri si biletzele cu verbe si conjugari in functie de unde ajungi cu Piticot-ul.... jucate in grupe de 4-5 colegi =))
    Ps: aici avem parte de transparenta totala: totul e pe net: lectii, programa didactica, ce ai si din ce trebuie sa studiezi, ce se studiaza la fiecare curs si ce teme trebuie sa predai pana la intrarea in examenele bi-saptamanale ;) Deci...optiunea de a mai trece pe la cursuri: iti apartine: daca esti doxa si te tine sa pricepi totul acasa..... poti veni linistit doar la examen, dar nu e de preferat ;)
    Daca nu ai manual.... te duci la biblioteca si il inchiriezi gratuit cate 1 luna... cu prelungire de 3 ori.... daca vrei sa "mazgalesti" cartea.... te duci la Bookstore si dai 50€ pe ea!
    Daca ai pauze intre cursuri... ai de ales intre a sta in akvariu(sala de net) pe FB, cu toate ca pe fiecare hol exista cate 10 calculatoare minim.... ai user personal si te loghezi cand vrei accesul fiind gratuit(iar de acasa ptr lectii sau verificare mesaje note etc) sau.... te duci la "cantina" scolii: o sala de mese in toata regula ptr circa 2-300 elevi.... unde bei o "cafea&pulla" sau.... mananci un pranz complet si consistent cu 2,5€ : ai legitimatia personala de elev si beneficiezi de "reduceri".Nu am incercat decat lasagne odata...in rest: cam toate arata ca la tine in Bucatarisme, deci nu ma risc.
    Cam astea sunt "la mine".... si eu am patit cu "negatia"... chiar mi-au trimis 2 ca sa fie siguri ca nu ma vad la ochi... nemotivand in schimb cauza respingerii decat cu randul: au fost 750 cereri din care am ales 256 candidati. "Ne pare rau".... dar dumneavoastra nu sunteti printre ei! Calduroase salutari.. bla-bla. Dupa 2 telefoane pline de nervi.... au revenit cu 2 scrisori de invitatie la cursuri: erau ptr 2 saptamani in urma =)) (si la mine e treaba cu 2)
    Ps: apropo de optiunile care le ai in timpul liber care il petreci la scoala: din pacate eu nu pot beneficia de aceste facilitati.... azi am stat la scoala de la 18.45 - 20.15 (atat am avut cursuri, pe bune) Nasol e ca.... in ora asta jumate... dupa cum stii deja aveam 3 cursuri: finlandeza, info si italiana ;)) Am reusit sa fac 4,5 ore in una si jumatate: am stat la italiana (deh era prima zi... si ultima pana la examene) iar la restul... am trecut si mi-am luat lectiile =))=))=)) Deci: azi am stat 4,5 ore la scoala... da? Sa nu te mai "plangi" atat ca numai tu invetzi :P
    Ps: stau si ma intreb acum.... oare capcaunului ai mai arde de tari nordice? =))=))=))

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze.... dar nu ma pot abtine: revin cu mailul primit azi si care imi cere... (ptr un teste de recuperare) sa compun o poveste (de preferat ;) ptr un puctaj mai mare) cu urmatoarele cuvinte!!!! Bineinteles ca.... cuvintele sunt in limba lor, am bagat o traducere ptr a se vedea cateva pozitii din viitoarea mea poveste: 11-17-19-21 ;))

    IAB37 recovery test

    1) unemployment, get to dream
    2) a dull, shoulders, shoulders
    3) go away
    4) work experience, savings
    5) represents the
    6) include jhkn
    7) The election to choose
    8) to allow
    9) to focus on
    10) The nationality needed to
    11)-dynasty of the planet
    12) to share
    13) drought
    14) to allow
    15), despite
    16), aerospace,
    17), kindergarten funeral
    18) to go
    19) beach loss
    20), heart disease, your doctor
    21) infect-christening
    22) could be wrong

    2X futures
    2X imperfect subjunctive
    2X the conditional tense

    Hello!
    Write sentences or a story using the words appended. On the same line of words should be used in the same sentence. And use a total of two times the size of task future tense, subjunctive past tense and conditional tense

    RăspundețiȘtergere
  3. iar scrii mai mult decit mine, hmmmmmmmm :)))
    interesante precizarile tale. astia de aici tin la prezenta, ne tot spun sa sunam la receptie si la casa de asigurari (daca avem alocatie de studiu). calculatoare nu-s chiar pe toate coridoarele scolii. de cantina inca nu am dat, doar am vazut un afis undeva, tre'sa verific, ca o data pe saptamina o sa stau acolo si dupa-amiaza.
    treaba cu insistatul e valabila si aici: tre' sa suni, sa te duci peste ei, sa insisti pentru orice! si se rezolva!
    bibliografie, orientare, programul detaliat pe zile pina la sfirsitul trimestrului (!!!) am primit si eu. o sa am de facut si prezentari in fata clasei, nici o grija ;p pracitc stiu ce am de facut si cum trebuie sa-mi organizez studiul, ceea ce e extraordinar. nici nu tre'sa-mi bat eu capul cu vreo planificare. stiu din timp cind nu am cursuri si cind tre'sa predau vreun material.
    e interesanta discutia asta... mi-ar placea sa ne citeasca "cineva de la minister" si sa vada cum se face carte in Scandinavia :)

    RăspundețiȘtergere
  4. =))=))=)) Cu ultima fraza..... ai fost fenomenala!!!
    Cei din minister.... nici sa vada pe viu nu vor accepta... conform "regulei": "la noi merge si asa!!!"
    Cand statul (roman) va intelege faptul ca: investind in scoala si studii defapt INVESTESTI IN PROPIUL TAU VIITOR.... abia atunci se va face ceva! Taind bugetele la sanatate si invatamant defapt tu ca stat nu faci decat sa iti tai "craca" de sub picioare: fara aceste 2 motoare.... vei avea parte (tu ca stat) de o populatie mediocra si bolnava, iar cine e bolnav sau mediocru... nu prea il vad cu chef de munca sau capabil de rezultate performante... iar fara aceste rezultate visteria tarii nu se va reumple din taxele respectivului individ ;)
    Interesant este faptul ca: statul finlandez (si cel suedez cred) ofera sanse de scolarizare si celor "mari", ADULTI adica, nu numai emigranti: important este sa existe CERERE, BUNAVOINTAsi INTERES din partea ultimilor, adica a adultilor.
    Scuze ptr pomelnic... :P:P:P

    RăspundețiȘtergere
  5. Nimeni: raspuns intirziat :( ai mare dreptate in cele ce spui aici! sper ca noul prim ministru & colegii de la Palatul Victoria sa citeasca ce scriem noi aici !

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: