27 ianuarie 2012

Despre scoala - 2

Am uitat sa zic ieri - si mi-a dat idei si comentariul lui Nimeni - niste chestii. Una e ca invat cot la cot cu suedezii care merg la liceu - ca la liceu merg si eu, in caz ca nu s-a inteles. Colega mea de banca de la cursul de engleza e o fatuca careia i-as putea fi si mama (va rog, nu insistati cu virsta!). E draguta cu mine, imi vorbeste in suedeza, eu ii raspund in engleza - toata lumea trebuie sa vorbeasca in engleza la ora de engleza, nu?? -, ea copie dupa mine, eu fur suedeza de la ea... Alta chestie e ca la bliblioteca iti imprumuti cartea singur! Adica: iei mata cartea-cartile pe care vrei sa le studiezi, le plasezi cu codu' de bareeee deasupra razei rosii, apesi cu degetu' pe ecranu' tactil sa selectionezi bonu' care-ti trebuie si care-ti zice cind sa aduci cartea inapoi. Iese bonu' prin alta parte, il iei si-ai plecat. Nu mai tre'sa mai zici sarumina nimanui. Peste o luna povestesc si cum e cind returnezi cartea. Aha! 
Azi a fost vineri toata ziua si chiar si la ora 11, cind profa de suedeza ne-a facut vint pe usa, cu douaj' de minute mai devreme. Deci se confirma: in Suedia, vinerea e zi scurta la orice ora! Mai devreme, profa de engleza ne-a dat si ea o veste buna: nu o sa avem curs chiar in fiecare vineri. Iupiiiiiiii! Da', de fapt, eu cind mai invat??

2 comentarii:

  1. :)) "Adica: iei mata cartea-cartile pe care vrei sa le studiezi, le plasezi cu codu' de bareeee deasupra razei rosii, apesi cu degetu' pe ecranu' tactil sa selectionezi bonu' care-ti trebuie si care-ti zice cind sa aduci cartea inapoi."
    Ai "uitat" cumva sa specifici faptul ca.... inainte de a scana cartea.... bagi cardul (plasticul atot-puternic in scandinavia) personal... tastezi pinul propriu dupa care efectuezi operatiunea :P
    La returnare e mai simplu: faci exact cum ai descris tu, numai ca la standul de returnari: scanezi - iei bonul (ptr cazuri gen: reclamatii din partea bibliotecii cum ca nu ai returnat) si pleci linistit acasa...
    Mai este si varianta 2: daca returnezi cartea in afara orarului... exista o cutie postala in care lasi cartea pur si simplu, urmand ca a2a zi un angajat sa o preia si sa o valideze ca returnata in locul tau...ptr sistem ;)
    Chestia cu "co"nationalii... e reala: la cursul primar... fiind vorba de "finlandeza-a2a limba" sunt doar emigranti, in schimb la cursul 2 "finlandeza - liceu" (putin mai avansat) acolo am colegi exclusiv finlandezi: tineri liceeni sau adulti care vor sa recupereze si sa isi "ia BAC-ul" cum ar veni.
    La Info la fel: pusti finlandezi dar.... am si un batranel simpatic (finlandez) de vre-o 65 ani care vrea sa invete ptr el si pe care l-am vazut frecventand si cursurile de Mate.
    La italiana... de la pustii de liceu care "au ganduri de viitor" pana la adulti cu "prietene sau prieteni" italieni ;))
    Ps: vinerea??? cum... tu vinerea inveti??? :)):))
    "Noi" o avem libera DAR..... este considerata ZI DE SCOALA!!! (si ca retributie ;) ) Vinerea este zi de scoala dar rezervata "studiului ptr acasa" calculata ca cea mai importanta zi: am 8 ore de studiu individual, doar de asta primesc lectii la sfarsitul saptamanii! Altfel nu ar trebui sa mai invat, ptr ca sambata si duminica sunt: libere prin lege!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nimeni: aici e mai simplu, nu e nevoie sa testezi pinul - am alt card eliberat la biblioteca. nu stiu sa existe vreo cutie postala in care sa lasi cartea, nu mi s-a spus asa ceva... se presupune ca o predai singur. si aici se presupune ca studiezi acasa niste ore care sint luate in calcul pentru cei care primesc alocatie de studiu (studiemedel).
    merci pentru detalii!! uite ca a devenit blogul asta de info despre Suedia SI Finlanda.
    sa nu uite: esti multumit de alegerea noului presedinte?

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: