30 ianuarie 2011

Nici suedezii nu ne iubesc

Astazi am avut dovada: o vecina suedeza (si membra a comitetului de locatari!) m-a sfatuit sa nu (mai) zic ca sint romanca, pentru ca suedezii au prejudecati. Nu da bine, ma, sa fii roman in afara Romaniei. A cui e vina? Cine ne-a facut reclama proasta? Care dintre noi strica reputatia romanilor si Romanicii? Cum sa la explic ca sintem oameni de treaba, harnici, cu simtu' umorului, destepti, frumosi, 'ai mai viteji dintre traci samd? Bine, suedejii astia - pardon, vikingii astia, ursäkta mig - nu iubesc pe nimeni  (ca tot scandinavu' care e scandinav, deci superior celorlalti muritori de pe planeta). De ce ne-ar iubi taman pe noi? Care le transformam tara intr-un nou Capsunland. Care ne parasim tara scuipind peste umar peste cei ramasi?!

20 de comentarii:

  1. asta e, suntem orfanii europei!
    o sa cantam: "nu, nimeni nu ne vrea !", in timp ce o sa batzaim din capatzana...si cand aia de-ar vrea sa ne compatimeasca ar manifesta un gest de mila, noi, harsht, portofelu'!
    pe urma aruncam un "da-te-n mortzii ma-tii de fraier ce esti!"
    hm, it's good to be romanian!

    RăspundețiȘtergere
  2. Observ ca oamenii ne privesc cam asa cum ne privim si noi. Oare despre cati conationali de-ai nostrii putem spune numai lucrurui frumoase? Foarte putini, asa e? Probabil ca si ei vad ceea ce am vazut si noi de ceva timp, adicatelea ca romanii cauta modalitati usoare de a reusi in viata, munca si truda ii vin greu (desi in Italia si in Spania exact pentru asta merg, sa trudeasca) sunt petrecareti, unii mai baga si scoaba la borcanul cu miere. Rar vezi un roman sau o romanca imbracti elegant, cu maniere, cu cultura generala beton si cu o politete minima afisata. A fi politicos este un gest de slabiciune la un roman. Daca te vede lumea politicoasa si spui ca esti din Romania, fie nu te crede fie spune ca tu esti exceptia, "ca ea a intalnit numai nefericiti pana acum"... Probabil ca de aia nu ne iubesc. Eu sunt absolut sigur ca si albanezii is prost vazuti, si sarbii, si magrebienii, si turcii si altii ca noi. Toti avem cam aceleasi metehne. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ... Dar trebe subliniat faptul ca vecina a incercat sa te avertizeze. "Nu mai spune nimanui! Eu nu am probleme ca esti rumanca... dar astia p-acilea-s caposi..." privind la tine ca si heterosexualii care privesc un homosexual. Norocul tau ca esti blonda, ca daca gena ta iti colora pielea mai inchis un pic si iti mai dadea si-un par negru, trecea femeia direct la "Dispari in tara ta, tiganco!"... Asa, esti doar o ciudatenie intelectuala nimerita aiurea in spatiul lor comun, prin urmare poti sta... eventual sa fii dusa la circ: "LUUMEEE LUUUMEEE!!! Veniti sa vedeti minune!! Romanca vorbitoare si vertebrata!!!!"

    RăspundețiȘtergere
  4. @Eugen Ion>
    1. Speak for yourself! Eu nu privesc asa romanii!
    2. Toate natiile, dar TOATE, orice om care are un dram de inteligenta, cauta modalitatile usoare de a reusi in viata si este normal sa fie asa! Pana si in matematica, solutia cea mai simpla este cea mai frumoasa! Motorul dezvoltarii umane este tocmai cautarea si gasirea solutiilor simple. Descoperirea rotii se datoreaza lenei dobitoacei de a impinge obiecte.
    2. Tie munca si truda nu iti vin greu? Sau crezi ca francezului nu??
    3. N-ai vazut tu petrecareti in alte tari... Invitatie noaptea prin Germania, Franta, Spania... si sa-i vezi pe nordici beti clampa!
    4. Du-te in SUA sa vezi oameni "bine imbracati"! Le dau lectie pana si amaratii de la tara, atunci cand merg cu vaca la pascut!
    5. La cultura generala subscriu (pana si la tine am gasit cateva greseli ortografice si gramaticale), dar garantez ca nu suntem mai rai decat altii.
    6. Prefer "impolitetea" romaneasca rasismului iredentismului si fascismului.

    RăspundețiȘtergere
  5. Partial sunt de acord cu ce spui. Dar hai sa facem un exercitiu: spunem cateva lucruri frumase despre noi romanii. Singuri fiind, pe mana noastra de 20 de ani, aproape ne-am distrus tara, "beneficiem" de o imagine in care relele abunda iar bunele sunt rarisime, ne-am imprumutat elemente ale culturii tiganesti astfel incat cei neavizati pot spune ca fac parte din cultura noastra si asa mai departe. Gandim putin si stramb, nu acceptam dialogul si polemica, preferam cearta si tatismul. De acord ca si americanii is varza la cultura generala, ca si francezii ar fura numa sa isi ia be em ve, ca si nemtii sau suedezii beau pana cad jos. Diferenta este ca astia fac si Apple, Mercedes, Saab, Renault si alte asemenea. Astia muncesc dar si sunt platiti. In ceea ce ma priveste, pot spune ca am dovedit daca sunt sau nu un patriot, daca imi iubesc tara si neamul. De acord cu tine ca astea nu sunt trasaturile intregului neam, poate ca am lasat impresia gresita ca ma refer la intregul popor roman. Dar sunt sumt majoritari. Logic ca o Aida in Franta va avea o alta imagine decat o Paula in aceeasi tara. Is patriot, dar am devenit un patriot moderat dupa ce acest popor mi-a(ti) harazit soarta pe care sunt nevoit sa o suport dupa ultimul tur al alegerilor...

    RăspundețiȘtergere
  6. @ eugen
    Exercitiul il accept. (Scuze, Aida, ca ti-am acaparat blogul). Numai ca ai inceput direct nihilist. Dar sa le luam pe rand:
    Pe mana noastra n-am fost nici macar 5 minute in ultimii 20 de ani. De unde ai scos-o? De distrus tara nici vorba! Ce-i distrus? Pana si circurile foamei acu-s mall-uri. Vrei sa zici ca ne-am vandut tara, cred.
    Imaginea pe care o receptionezi e cea care ti-e indusa. Acum cativa ani, Aida imi spunea despre o persoana care nu accepta sa aiba si aa plateasca televiziunea prin cablu (si omul nu e nici roman si nici incult!) pentru ca manipuleaza mintile. Pe vremea aceea, am ras, am spus ca poti schimba programul oricand s.a.m.d. Am ajuns incet-incet, insa, sa ii dau dreptate omului. Tu, cateodata si eu, privesti ceea ce se intampla prin prisma a ceea ce ti se spune. Realitatea este in alta parte!
    Speak for yourself again! Daca tu gandesti putin si stramb, e problema ta, nu ne baga pe toti in oala asta. In ceea ce priveste dialogul, presupun ca acum asta facem!
    BMW, Mercedes, Saab si Apple facem, partial si noi (inclusiv Renault), dar, daca scuturi bine produsele, ai sa constati ca, cel putin pe componente, 90% sunt made in China. Deci nu ei le fac. Ai sa spui ca nu le fac, ci le concep. Fals! Ia sa vezi tu cum in proiectare, cercetare, dezvoltare, adevaratii actori sunt din India, Romanica si alte tari asemenea. Marile puteri ale lumii si-au cladit bunastarea pe furt, sclavagism (inclusiv cel contemporan), jaf si razboi. Orice mare realizare a fost creata prin dictatura. Cine munceste acolo? Iti spun eu: imigrantul, care alta sansa nu are, ca altfel il scuipa ca pe-o samanta stricata. Platit cum? Prost, evident. Pe de alta parte, intreaba orice occidental daca se considera platit bine sau nu. Mai ales dupa ce au intrat in zona euro.
    In ceea ce priveste votul, peste mai putin de doi ani, vei putea sa-l exerciti din nou. Sau implica-te si s-ar putea sa fii votat daca te consideri mai destept decat ei (oricare ar fi aia)
    Vrei sa-ti spun unde cred eu ca pagubim de fapt? In doua locuri:
    1. Romanii nu exceleaza in nimic (d-aia nici brand de tara nu putem crea)
    2. Romanii-s tradatori… sau “impartiali”, cum spunea Caragiale.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si mie m-i s-a spus ca e mai bine sa ma dau drept unguroaica sau cehoaica.:)

    RăspundețiȘtergere
  8. domnilor, ma baieti, scrieti cit poftiti, ca si-asa bate vintu'pe aici. inca n-am inteles cum arata marul discordiei voastre, dar promit sa citesc si sa impart pupici si nuiele, dupa caz.

    RăspundețiȘtergere
  9. Misto, dupa ce am scris 20 minute goagalu imi spune ca nu imi poate indeplini cererea... :( si am pierdit intreg textul....... FUCK!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. oribil!!! asa e cind scrii prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  11. dragii mei, din cite vad eu amindoi aveti dreptate (ca romanu' impartial), dar priviti problema cu ochi diferiti. Vlad a umblat mult prin lume - numai eu stiu cit am suferit intr-o frumoasa noapte la jandarmeria de la Nanterre, nu mai aveam tigari lool!. Eugen nu a prea iesit din tara (in afara de saptamina aia la Praga si poate ceva Bulgarie ai mai comis ceva??. asa ca Vlad vede multe puncte comune intre romani si straini si e adevarat. eu insami ma straduiesc sa le arat in blogul asta. ba, uneori, parca-i vad mai negri decit sintem noi. la punctele alea ale lui Vlad as adauga si zero viziune de tara si dezvoltare pe termen mediu (de ala lung ce sa mai zic..), zero aliante si, in genera, zero diplomatie. ne-am aruncat in NATO si UE si astepam sa ne faca aia treaba. apoi mie mi se pare o chestie logica: daca noi nu ne iubim intre noi si ne defaimam, de ce ne-ar iubi altii??
    si-nca una: zicea tot nenea Iancu "sa avem si noi falitii nostri". pai am vindut cam tot, de unde faliti? o sa spuneti ca nu noi, guvernantii au vindut tara. pot sa bag mina in foc ca 99% din populatie ar face acelasi lucru daca ar avea puterea. ca nu vedem mai departe de matzul propriu.

    RăspundețiȘtergere
  12. :)) "nu, nimeni nu ne vrea !"
    Va vreaaaaaau Capca, va vreau. Veniti toti "aici"... (la mine,la ea unde vreti si asa mai avem un pic si pescuim impreuna)... si atunci o sa intelegeti mai bine cuvintele Aidei. Mentalitatea "nordica" e total diferita cand o traiesti pe propria piele fata de ceea ce stim sau cunoastem deja.
    Ps: sub forma de gluma Aida imi permit sa spun: In ziua de azi... mai bine zici ca esti Roman decat sa spui ca esti Francez ;)) la capitolul handbal chiar nu suntem urati atat de mult!

    RăspundețiȘtergere
  13. @ Aida>

    Merci Madamme! Dar sa stii ca Politia de suPt autostrada a ramas punct de reper de-atunci incoa'! Da-le-n colo de Tour Eiffel, Mme Trousot si mai ales Louvre! MULT mai impresionanta a fost politia aia hahaha!!!
    Da, din nenorocire (sau mai stii??), Romanica este tara in care predictia nu are nicio noima. Culmea e ca sa preda in facultate treaba asta cu modele si proiectii. Iote ca in Romania nu se aplica NEAM! Aveam la un moment un asociat, cu cultura germana la greu, care zicea: "neamtzu' pricepe ce-i aia shpaga; nu-i bai, o da daca ies mai multi bani decat da shpaga... problema e ca in Romanica nu stii CUI si CAT sa dai, ca sa-ti faci socoteala!"
    Da, noi (cu ajutorul Lor) am vandut tot. Si daca am lua-o de la cap, tot asa am face! Ce-am facut cu ce-am luat?! "Pe care i-am baut!". A cui e vina? Ce mai conteaza?! Oricum, i-am baut!
    Nefericirea ramane ceea ce spui. Viziunea, strategia, sau mai pe intelesul meu (al prostului) azimutul sau TZELUL... nu se egzista... Nashpa!

    RăspundețiȘtergere
  14. Vlad: nu stiu cum facem ca picam tot in defetisme de'astea.

    RăspundețiȘtergere
  15. Asa e, nu prea am iesit caci in CV-ul meu nu figureaza la capitolul pasiuni "calatoriile si lectura", as spune clasicele pasiuni. De iesit am iesit numai in Cehia. Si acolo am vazut atata jeg si mizerie umana incat nu am ramas impresionat decat de locuri, de oameni mai rar. Totusi, eu faceam referire la hibele noastre caci sunt cele pe care le resimt. Pe de o parte ii inteleg si pe suedezi, dar nici eu - am incercat acest exercitiu - nu am gasit mari motive de incredere in semenii de etnie romana. Ii inteleg si pe francezi care pun afise antiromani in CFR-ul lor, si pe italienii care daufoc magazinelor noastre, pe toti ii inteleg caci consider ca SI EI s-au saturat CA SI NOI de jegurile astea umane, de majoritatea romanilor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mai Eugene, mai Ioane!
    Bre, dar mai las-o-ncolo cu majoritatea ta de rahat! Chiar nu ai dreptate! Romanii nu-s asa! Iar daca tu, ruman fiind, asa ne cataloghezi, iarta-ma dar asta nu te face mai bun decat majoritatea pe care o invoci! Zau asa!
    Faptul ca face misto la adresa noastra proprie e un lucru care demonstreaza ca avem simtul umorului, care la randul lui este apanajul inteligentei. Dar tu depasesi limitele si deja iti insulti natia. Serios, asta nu mai e ok deloc.
    Nu mi-o lua in nume de rau, poti crede ce vrei, e o tara libera, dar daca asa gandesti,macar tine-o pentru tine, pentru canu tin neaparat sa fiu jignit.

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga Vlad,
    faci mai multe confuzii in ceea ce ai scris...
    Dat fiind ca nu mai doresc sa continui o discutie care coboara in acest registru, imi iau libertatea de a-ti da partial dreptate si a accepta ca pot gresi in ceea ce am spus. De asemenea, te rog sa imi permiti sa imi prezint scuzele daca cumva ceva din opinia mea te-a lezat in vre-un fel. Te asigur ca nu asta era intentia. Altfel, iti urez toate cele bune si poate ca vom gasi si subiecte pe care sa fim de acord deplin. O seara cat se poate de faina. Eugen Ion.

    RăspundețiȘtergere
  18. Eugene, are si Vlad dreptatea lui: dai in tine, dai in mine, dai in fabrici si uzine:p
    repet: n-am cunoscut natie sa se defaimeze asa cum o facem noi!!

    RăspundețiȘtergere
  19. @Aida:
    Ai punctat eSceptional concluzia! Capacitatea ta de sinteza (nu fac misto!) e remarcabila.
    @Eugen Ion
    Nu-ti face griji, ma aprind greu si uit repede (sunt ardelean). Dar ma calca pe sistem ponrgririle facute la general la adresa natiei din care fac parte.

    RăspundețiȘtergere
  20. Vlad: si pe mine ma enerveaza rau, ca o iau foarte personal.

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: