14 martie 2011

De ce nu-mi place in Suedia

Am scris undeva despre lucrurile bune din Suedia. Sint mai multe decit am notat eu, ramine sa-mi dau seama si eu de ele. Dar alea rele ma dor rau, mai ales ca e vorba de sistemul sanitar de care nu o sa incetez sa ma minunez. Sint semne ca suedezii sint rasisti - mai ales daca nu le vorbesti limba. Sper sa fie cazuri extreme si putine, ca peste tot. Asta pot sa inteleg, chiar daca nu accept.
Nu inteleg, insa, de ce trebuie sa te umilesti ca sa obtii un serviciu ca lumea. De ce doctorilor le e frica de un copil bolnav si nu-l controleaza cum trebuie. De ce te trimit acasa dupa 3 zile de febra (din ce in ce mai intensa) si sa astepti ca organismul sa se lupte inca 3 zile cu o infectie in mod cert prezenta. Desigur, nici francezii nu-s mai breji, ca prescriu antibiotice pentrun orice fleac, dar come on!!! Cum sa ma intorc acasa linistita cu un copil cu ganglioni inflamati, febra, nas curgind, tuse, diaree?? Sa astept sa treaca de 40 de grade ca sa-l duc pe brate la Urgente?? Am avut parte de discursul de rigoare (ca una e infectia virala, alta-i cea bacteriana, ca antibioticul dauneaza stomacului samd). Si mi s-a spus ca-i dau copilului medicamentul pe raspunderea mea. Bine ca nu m-a pus sa si semnez pentru asta! De ce trebuie sa ma umilesc la farmacie ca sa obtin o copie dupa reteta care oricum ajunge la cosul de gunoi? Fratilor, platesc asigurare medicala privata, o caruta de bani, asa ca-mi trebuie hirtia aia ca sa-mi recuperez macar o parte din banii pe care-i las in tara asta! Ce-i asa de greu de inteles?! Daca voi intre voi (stat-privat) nu ati stabilit niste reguli clare, cum o sa  le stabilesc eu?
A, sa nu uit sa zic merci ca am reusit (miracol!!!) sa vad un doctor in ochi, fara sa trec prin fata vreunui asistent care sa ridice din umeri. Merci. E drept ca am mers la alt dispensar, mai aproape de casa si mai uman.

8 comentarii:

  1. deci , e clar, se pare ca nici coada cainilor suedezi nu este suportul covrigilor visati !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce urat. Dar se pare ca pitica ta are ceva probleme de sanatate, acolo in Suedia. Este pentru a nu stiu cata oara cand te aud ca fiica ta este bolnavioara. Toate urarile de sanatate din partea mea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si n-a trecut cu Alvedon??
    pfuiiiiii... pai esti exceptia. Ca la astia totul trece cu un Alvedon. :))
    Scuze, nu vreau sa fiu rea, si da, te inteleg. E chiar frustrant sa vezi ca se comporta diferit in functie de nationalitate.

    RăspundețiȘtergere
  4. countess: pai cre'ca asta e problema, ca o tratez cu paracetamol frantuzesc:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. dragilor, multumesc pentru vorbele frumoase. pentru partea buna si frumoasa a sistemului medical suedez va invit sa (re)cititi comentariile contesei din postarile mai vechi. asa ai putea afla, Eugene, ca n-ai mai platit atita pe medicamente - ca tot povesteai intr-o postare de-a ta. si ca vizitele la medic devin gratuite la un moment dat. da, unule, nu cred ca mi-ajunge sederea aici ca sa demontrez ca nu mai exista paradis suedez, atita-i de inradacinata legenda asta si atita de mirata sint ca-i doar o legenda!

    RăspundețiȘtergere
  6. in cazul asta, e de 1000 de ori mai bine la Budimex, unde am ajuns si noi duminica, acum o saptamina !!!
    ai, n-ai febra - desi stai si astepti sa iti vina rindul, dar macar te consulta doctorul cu atentie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Naspa si frustrant. Uite, p-acilea, in tara asta care in acceptiunea unora este de nimic, am un medic de familie minunat, la care pot merge oricand cu incredere si stiu ca se va ocupa in amanunt de ambii copii, de mine si in curand si de nevasta-mea. Nu ne imbuiba cu medicamente, raspunde la telefon la orice ora, un consult dureaza cel putin 20 min/ persoana (indiferent ce ii spui ca te doare, te ia la pipait si controlat cap-coada). Si nu vrea spaga (asta nu inseamna ca nu o primeste niciodata).
    Deci se poate!
    In ce o priveste pe Naiia, usurel-usurel isi va crea anticorpii si o sa-ti dea cu tifla!
    Sa-ti fie sanatoasa si normala!

    RăspundețiȘtergere
  8. si noi aveam di tati in Franta... aici sistemul se vrea egalitar, ca sint si avantaje si tot cetateanu'are astfel acces la doctor. da'nu stiu de ce am senzatia ca doctorii astia nu stiu cum sa faca sa ma scoata mai repede afara pe usa.
    pinas-i face ea anticorpii o iau eu razna.

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: