10 martie 2017

Jurnalul generalului Manole 1

Florica Ben Florica fu cea care-l îmboldi, îl frecă la icre, îl bătu la cap pe generalul Manole Ben Manole, soțul ei, să țină un jurnal: toți oamenii de seamă țin jurnale că au ce spune. Tu, ditai apărătorul Constituției acestei țări, tu să n-ai ce spune? Tu să nu poți da sfaturi sau opinii? Viața ta a fost un căcat? Nu ți s-a întâmplat nimic folositor omenirii, nu poți împărtăși din experiențele tale de viață ca lumea să știe ce și cum? Uite, până și Adrian Minune sau Salam au jurnale, e-adevărat că le cântă, dar au. Își expun problemele de viață: că cu banii, că cu femeile, cu partidul, cu balconul, înțelegi? Ia, să pui mâna și să te-apuci de scris. Uite, ți-am luat un caiet gros, cam cât pentru trei ani, două pixuri și-mi mai ceri dacă ai nevoie, îți sting lumina și, gata, la treabă!!

1 martie 1898. Încep jurnalul: Florica mi-a zis să facem un copil că trece timpul. Da, dar eu vreau patru. M-a-ntrebat de ce. I-am zis că unul trebuie să păzească Constituția României când n-oi mai fi eu, altul să ia în primire vaucerele când le-o da guvernul, altul să stea pe Omul și să anunțe când vin turcii, iar ultimul să stea pe litoral și să aștepte mesajele la sticlă, că poate vine unul de la pirații ăia cu comori. A nins toată ziua, dar Florica n-a fost de acord, nu și nu că numai unul. Evident, bun la toate, că tot ce zic eu e adevărat. În frigider mai sunt decât patru ouă și facem omletă, apoi pe seară vine la noi generalul Benone, cel care taie frunză la câini în guvernul ăsta. I-am promis că vorbim de miere. Da, de miere. Că cum să scoatem din minele închise miere și nu cărbune, ca să devină rentabile.

8 august 1907. E răscoală. Țăranii s-au ridicat contra evreilor care le-au luat pământurile. Trebuie avut grijă pe viitor cu țăranii ăștia. Trebuie dat la fiecare câte un metru pătrat de teren ca să-și pună latrinele, restul trebuie dat la moșieri pricepuți, italieni, unguri sau nemți care să pună mere, pere, pepeni și usturoi. Poate și mălai că mămăliga merge cu usturoi. A-nceput școala și copiii cer în locul lui Slavici și Sadoveanu pe Madonna și Michael Jackson, că ce căcat e Moara aia a lui Călifar? Da, chiar, ce e? Ăsta e un punct de vedere inedit și trebuie făcut ceva la garnizoană. Poate o Gazetă de Perete în care toți gradații să zică pe cine vor la română, că cu alde Breban nu merge.

5 aprilie 1602. M-au înebunit ăștia cu telefoanele mobile. Toți cu nasul în ele. Păi, io cu Florica doar o strig și gătim împreună ghiveci, semințe, compot, nu ne trebuie rețete de pe net că nici n-avem uaifai d-ăla. Florica a zis de dimineață să mergem la curățat de floarea soarelui. Dar eu n-am putut că studiez părți din Constituția României care n-au nicio valoare. De exemplu că românul, tot românul, are dreptul la informație. Ia să vedem, te duci la ghișeu și ceri o informație: domnule dragă, puteți să-mi spuneți cum a făcut banii Videanu? Din care salariu? Și ei te arestează că ataci intimitatea omului. Florica face o plăcintă cu carne. Foarte bună. Foarte bună. Abia aștept.

Agenția CĂLIMARA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: